2947
Sök

Undrar om förgasare

4 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
#1
Har en undran om vad ja ska ha för förgasare npå min B20. Dubbla SU 45:or eller en enkel Weber 36/36?


Skruvare
57 Inlägg
14 augusti 2007
#2
på min B20 hade jag en enkel weber 36 och så hade jag en d-kam.
och det gjorde 125hk.

en cykel utan kedja är som en fjortis utan string

905 Inlägg
14 augusti 2007
#3
slet_junior skrev:
på min B20 hade jag en enkel weber 36 och så hade jag en d-kam.
och det gjorde 125hk.

grattis! dom bromspapprena vill jag se.



men till sakfrågan så tror jag på webern. dubblar förgasare är svårt ställa in bra och sen kändes det överdimensionerat till en orginalsug motor.
Senast redigerat av loffe007 (14 augusti 2007)

Bärs!
3 456 Inlägg
14 augusti 2007
#4
eller så monterar du insprutning från B20E?

Garaget.org peakade 2008.

933 Inlägg
14 augusti 2007
#5
Motorn är inte helt orginal


21 761 Inlägg
14 augusti 2007
#6
Även en i övrigt otrimmad B20 går bra med dubbla 45or vad jag vet, den hinner "svälja" soppan. Men det är väl det där med att få båda exakt intrimmade förstås, som loffe07 skriver.

761 Inlägg
14 augusti 2007
#7
slet_junior skrev:
på min B20 hade jag en enkel weber 36 och så hade jag en d-kam.
och det gjorde 125hk.

haha,, dagens skämt:)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Smålänning
7 883 Inlägg
14 augusti 2007
#8
Weber 36/36 ger en riktigt skön motorgång på dom motorerna, och ett brett register.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

24 Inlägg
30 september 2007
#9
Provade en gång i tiden med att bestycka ett par dubbla Stromberg till en lätt trimmad B20.

Jobbade mycket med dessa förgasare och motorn gick väldigt bra innan ett par Weber 45:or åkte på..

Snacka om skillnad med 40:orna.. -inte i toppeffekt men i vrid!

Maskinen fick ett bredare register och vart mycket starkare i mellanregistret än med Strombergarna.

Jag kan ju tillägga att jag ansträngde mig med bestyckningen på bägge förgasartyperna och tror att jog kom så nära det optimala man kan komma utan bänk och mätande av avgastemp.

Detta var på en B20 som gav 150hk på rullande lansväg.

36:a har jag aldrig provat dock..
Senast redigerat av icky (30 september 2007)

Who ever said money cant by happiness, didn´t know where to shop

53 Inlägg
8 december 2007
#10
36 36 ä en väldigt bra förgasare går billigt med dom om man inte öpnar andra porten

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

228 Inlägg
8 december 2007
#11
Su hade jag satt dit om jag vore dig ..Lite klurigt att synka o få de kanon, men har du öra/syn för det o lägger ner lite tid så kommer det bli klockrent ! ..  visst.. dubbla 45or de låter häftigt o wröölar på gött när de varver smile. men för att man ska tjäna någe effekt på det så krävs rätt bestyckning o justering ..  så su hade jag valt smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)


Sök