3620
Sök

frågor om trimning av 940 T

Rapidoz
688 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
#41
okej tack för tipset det var grymt bra:D
asså ena har ju 7:ans vinkel och en annan 6:an
men båda passar till volvo?
hööh? vad betyder det?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 december 2007
#42
940turboplus skrev:
okej tack för tipset det var grymt bra:D
asså ena har ju 7:ans vinkel och en annan 6:an

guiden visar bara hur du vrider aggregatet, alla turbos ser ungefär likadana ut. just denna avser montering av 16-19T på S40motor, men poängen är den samma vid monterign av 15G på 740/940 dvs vrida aggregatet är mycket enkelt.
Senast redigerat av torpis (6 december 2007)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Rapidoz
688 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
#43
mitt topplock är trasigt.
märkte att motorvärmen ökade och när jag öppnade huven så var glykolen borta
och det rykte från sidan av motorn sad
Men då tänkte jag...att jag kan köpa en 531 på en gång
och vx3 kam eller k-kam.

Men vad är ett skapligt pris för 531:an och en kam?
och är det något annat man kan passa på att göra när man ändå plockat loss toppen
förutom topplocks arbete?
Senast redigerat av 940turboplus (7 december 2007)

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

486 Inlägg
7 december 2007
#44
Hammarslag skrev:
för att få 300hk i saab så behövs bara ett annat avgassystem och öppetfilter/borrad luftburk & chip smile

Och sen vaknar du med kudden i mun.....roll

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 december 2007
#45
940turboplus skrev:
mitt topplock är trasigt.
märkte att motorvärmen ökade och när jag öppnade huven så var glykolen borta
och det rykte från sidan av motorn sad
Men då tänkte jag...att jag kan köpa en 531 på en gång
och vx3 kam eller k-kam.

Men vad är ett skapligt pris för 531:an och en kam?
och är det något annat man kan passa på att göra när man ändå plockat loss toppen
förutom topplocks arbete?

1000 - 1500:- för en orginal  topp å 500:- för en k eller vx-kam tycker jag är okey

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Rapidoz
688 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#46
531 topp är inte orginal i min bil..
ah jo tycker dina priser låter lockande men då ska också den person som säljer delarna
tycka att 1500 för topp och 500 för kam ska vara det också tongue

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 december 2007
#47
940turboplus skrev:
531 topp är inte orginal i min bil..
ah jo tycker dina priser låter lockande men då ska också den person som säljer delarna
tycka att 1500 för topp och 500 för kam ska vara det också tongue

531 är en originaltopp, jag köpte en 405 (typ likadan) för 500kr, kammar finns drivor för 500kr....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#48
torpis skrev:
940turboplus skrev:
531 topp är inte orginal i min bil..
ah jo tycker dina priser låter lockande men då ska också den person som säljer delarna
tycka att 1500 för topp och 500 för kam ska vara det också tongue

531 är en originaltopp, jag köpte en 405 (typ likadan) för 500kr, kammar finns drivor för 500kr....

jo men en 405 passar inte på en 940 utan att modda den tuvär å det är lite skillnad på den å en 531:a
å det jag menar med orginal topp är att den inte är portat eller nått  utan helt orörd
Senast redigerat av turboforssen (8 december 2007)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Rapidoz
688 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#49
torpis skrev:
940turboplus skrev:
531 topp är inte orginal i min bil..
ah jo tycker dina priser låter lockande men då ska också den person som säljer delarna
tycka att 1500 för topp och 500 för kam ska vara det också tongue

531 är en originaltopp, jag köpte en 405 (typ likadan) för 500kr, kammar finns drivor för 500kr....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jo men det jag menar är att det inte är den toppen som sitter i en 940:P
vad är skillnaden då på en 405 och en 531?
du skrev (typ likadan)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

106 Inlägg
8 december 2007
#50
940turboplus skrev:
torpis skrev:
940turboplus skrev:
531 topp är inte orginal i min bil..
ah jo tycker dina priser låter lockande men då ska också den person som säljer delarna
tycka att 1500 för topp och 500 för kam ska vara det också tongue

531 är en originaltopp, jag köpte en 405 (typ likadan) för 500kr, kammar finns drivor för 500kr....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jo men det jag menar är att det inte är den toppen som sitter i en 940:P
vad är skillnaden då på en 405 och en 531?
du skrev (typ likadan)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

de stora som skiljer är att de sitter spridar hål i en 405 topp medans på en 531 har du de på insuget

486 Inlägg
8 december 2007
#51
freddeboyen skrev:
940turboplus skrev:
torpis skrev:

531 är en originaltopp, jag köpte en 405 (typ likadan) för 500kr, kammar finns drivor för 500kr....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jo men det jag menar är att det inte är den toppen som sitter i en 940:P
vad är skillnaden då på en 405 och en 531?
du skrev (typ likadan)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

de stora som skiljer är att de sitter spridar hål i en 405 topp medans på en 531 har du de på insuget

Det är la bara det och att 531 har lite mera centrerade tändstift. Finns proppar till spridarhålen att köpa på KG Trimning för 15kr styck....

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 december 2007
#52
Hur som haver så kommer man en bit på "original" 530 topplock med överladdning smile
Senast redigerat av torpis (8 december 2007)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 december 2007
#53
Tomas_H skrev:
Hammarslag skrev:
för att få 300hk i saab så behövs bara ett annat avgassystem och öppetfilter/borrad luftburk & chip smile

Och sen vaknar du med kudden i mun.....roll

Rycka slangen på en 9-5 aero går ju men det håller ju inte så länge tongue


486 Inlägg
8 december 2007
#54
torpis skrev:
Hur som haver så kommer man en bit på "original" 530 topplock med överladdning smile

Absolut. Jag har 290bhp med original 530 och KG2T  turbokam. smile

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Rapidoz
688 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#55
Tomas_H skrev:
torpis skrev:
Hur som haver så kommer man en bit på "original" 530 topplock med överladdning smile

Absolut. Jag har 290bhp med original 530 och KG2T  turbokam. smile

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vad är för speciellt med en KG2T kam och finns det fördelaspår på den och vad kostar det?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senast redigerat av 940turboplus (8 december 2007)

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.


Sök