Jag ska bygga om min volvo 744 gl till en turbo och nu är frågan vad måste jag göra åt bilen för att fixa det?? vill ha ca 200 hk om det går. ??
Detta har jag liggandes:
530 topp med grenrör för turbo. spridare från ltt(97)
Har funderat på att köpa en komplett b230fk/ft och lyta i de borde ju fungera samt att man måste byta styrenheterna så man får boxar från en 740 turbo......det är nog lättare än att bygga på en orginal motor som inte är turbo eller tips och förslag??
För dig blir det lättare att skaffa en turbobil från början, hade du haft en äldre 740 än -89 så hade du kunnat slängt i en original turbo motor med katt och regbesiktat men nu går det inte på din och du måste lyfta ur motorn / turbo grejjerna varje år men ska du verkligen genomföra detta är det lättast att köpa en färdig motor och hissa ner och sedan trimma (annan kam, 3" från turbo och chip så har du dina 200hästar.)
För dig blir det lättare att skaffa en turbobil från början, hade du haft en äldre 740 än -89 så hade du kunnat slängt i en original turbo motor med katt och regbesiktat men nu går det inte på din och du måste lyfta ur motorn / turbo grejjerna varje år men ska du verkligen genomföra detta är det lättast att köpa en färdig motor och hissa ner och sedan trimma (annan kam, 3" från turbo och chip så har du dina 200hästar.)
Det är en 1988 enligt reg papprena men den togs ut sent. och då går det alltså att regga den med som tic???????
Det är en 1988 enligt reg papprena men den togs ut sent. och då går det alltså att regga den med som tic???????
Om bilen inte hade katalysator från början går det att sätta i en turbo motor från en bil som har katalysator t.ex 940 så ska det gå att regbesikta med den motorn.
Det är en 1988 enligt reg papprena men den togs ut sent. och då går det alltså att regga den med som tic???????
Om bilen inte hade katalysator från början går det att sätta i en turbo motor från en bil som har katalysator t.ex 940 så ska det gå att regbesikta med den motorn.
Ok min bil har ju kat... då går det inte att regga det eller hur? katten avgör detta alltså? men turbo bilar med kat då?? hur är de reg besiktade??
alltså orginal från fabrik är det ju inga problem men vid ett visst årtal så blev bilarna helbilsgodkända å då får man inte ändra ett skit på bilen å det är runt 88
alltså orginal från fabrik är det ju inga problem men vid ett visst årtal så blev bilarna helbilsgodkända å då får man inte ändra ett skit på bilen å det är runt 88
Från och med 1 Januari 1998 är alla nya personbilar helhetsgodkända (EG-typgodkända).
// Tomas
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
ska du kompsänka genom toppen el kolvarna, man kan slipa ur i toppen 10cc ur var förbränings rum, de motsvarar som om du skulle sätta i turbokolvar, slipar du ur de i toppen, slipper du riva blocket o byta kolvar