3145
Sök

VW Passat 1.6/1.8 98-99 VS VW Bora 1.6/1.8 99-00 Ändrade Motoralternativ/Kombi/Köpråd!

609 Inlägg
12 december 2007
Skaffa Bora till en början, ekonomiskt sett bättre och högre driftsäkerhet. Kanske inte lite stark som en passat vad gäller prestanda och utrymmen, men du får en bättre bil på alla sätt tror jag än vad du får med passaten. Dessutom är nog 99% av bora lugnt körda och ägda av just äldre.

Så skaffa en bora, så kan du spara slantar till en fetare vw sen wink

1 582 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
muppet skrev:
Skaffa Bora till en början, ekonomiskt sett bättre och högre driftsäkerhet. Kanske inte lite stark som en passat vad gäller prestanda och utrymmen, men du får en bättre bil på alla sätt tror jag än vad du får med passaten. Dessutom är nog 99% av bora lugnt körda och ägda av just äldre.

Så skaffa en bora, så kan du spara slantar till en fetare vw sen wink

Absolut är Bora ett alternativ som jag även funderar på, men att det ska vara högre driftsäkerhet på Bora jämtemot Passat tvivlar jag starkt på, tror dom är ganska så lika i säkerhet, men när det gäller ekonomiska biten så skiljer sig sig 1500kr i försäkring om man jämnför en Bora 1.6 och en Passat 1.8T och det är inga större pengar tycker jag.
Bora är säkert bevarade bilar, men jag tror man kan även hitta fina Passat Variant som är välbevarade wink sen så är priset väldigt lika på båda så.

Jo då jag ska börja spara sen, skulle inte vara fel med en Golf R32 eller en Passat Variant W8 big_smilebig_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 december 2007
Det är ju iof bevisat att Bora/Golf HAR högre kvalitet än äldre Passat (åtminstone fram till 01), bara kolla bilprovningens register...modellrelaterade fel på Passat ligger klart högre än Bora/Golf..

1 582 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Mortalis skrev:
Det är ju iof bevisat att Bora/Golf HAR högre kvalitet än äldre Passat (åtminstone fram till 01), bara kolla bilprovningens register...modellrelaterade fel på Passat ligger klart högre än Bora/Golf..

Du har garanterat rätt där, har faktiskt inte kollat i bilprovningen register hur Golf/Bora ligger till samt Passat, men har även killat lite Golf Variant modeller, men dom kombi modellerna är riktigt fula tongue fast det finns ju gott om möjlighet att förändra dom också så.

Sök