3450
Sök

Vad säger tändstiften om soppatillförlsen? (Se bild) (Problemet löst!)

1 503 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Nu har jag fått lite info om mitt chip utav han som skapat det.

"Chipet är ett vanligt steg 3 är som ett steg 2 fast det fetar på mer soppa på höga varv och laddtryck. De är inte anpassade till annan LMM eller spridare som standard. Jag brukar rekommendera dem när man har ett högt flöde i motorn, typ portad topp, stor IC, turbo, grenrör osv…

Sen är det sällan de säljs eftersom om man kommer upp så pass med grejer i motorn så verkar det som att folk gärna köper ett sprut eller SMT6 och finjusterar med, och då kör de vidare på sitt gamla steg 2 eller motsvarande."

Passar verkligen detta till mina mods? Ska inte jag ha ett anpassat?!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

1 311 Inlägg
15 december 2007
så länge du kan kolla din blandning (lambda) så kan du prova dig fram utan att riskera motorras... men utan lambda, kör på org.prylarna!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
16 december 2007
Oboy6 skrev:
Nu har jag fått lite info om mitt chip utav han som skapat det.

Passar verkligen detta till mina mods? Ska inte jag ha ett anpassat?!

Nej, det chippet passar inte med dina mods, chippet är ju mappad för original LMM tillsammans med originalspridare (eller motsvarande). Nu har du ju Z32 LMM och 444cc spridare, vilka inte lirar ihop bara sådär.
Att köpa ett anpassat chip är väl den enklaste för dej i nuläget. Horsham Developments har fina anpassade chip, deras steg-3 bör passa fint.

"The stage 3 chip is designed to optimise the fuelling and ignition for an S13 with the following modifications:
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 17psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 hybrid turbo
Uprated fuel pump
444cc injectors from a GTiR (SR20DET engine) or Skyline (RB26DETT engine)
Z32 AFM
Super unleaded fuel (>97 RON)
The chip removes the fuel cut and, in conjunction with the upgrades above, will allow the engine to produce in excess of 300bhp. "

http://www.h-dev.co.uk/product_info.php … 7b74aadb37

1 503 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Fixade ett nytt chip igår och nu fungerar bilen perfekt! Tack för all hjälp jag fått smile Tråkigt att det finns människor som säljer chip dom inte har en aning om vad de är till och säger nåt annat...Men nu funkar det i alla fall och den går bättre än någonsin big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2007
Du bör absolut köra bilen med bredbandslambda så du ser hur soppan står. Rasgaranti annars...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 503 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Så du menar att jag bör göra det nu efter att den går bra?

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2007
Oboy6 skrev:

absolut, bilen kan mycket väl gå helt okej mellan lambda 0.7 och 1.1  allt över säg 0.9 vid last är magert vilket leder till värme och spikningar.  det tar bara 10min att köra ett par repor med bredbandslamda så vet du att det är rätt sen ju smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 503 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
torpis skrev:
Oboy6 skrev:

absolut, bilen kan mycket väl gå helt okej mellan lambda 0.7 och 1.1  allt över säg 0.9 vid last är magert vilket leder till värme och spikningar.  det tar bara 10min att köra ett par repor med bredbandslamda så vet du att det är rätt sen ju smile

Ok, men då ska jag försöka låna en på någon verkstad. Har ingen lust att skaffa en ny för 3000 kr..

Sök