3555
Sök

Märkeslösa fälgar = sämre kvalitet?

13 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Har funderingar på att köpa ett par "Diamond Black"-fälgar, finns att köpa på Gummihuset.se.
Men de är som sagt märkeslösa, har hört att de ofta är av sämre kvalitet än fälgar av välkända märken.

Erfarenheter någon? (Helst någon som har haft just denna fälg).

Mvh
Magnus

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
15 december 2007
Min egen erfarenhet av billigare fälgar (både med och utan märke) är att dom är ofta dåligt balanserade vid tillverkning så man får slänga på en hel del vikter när man balanserar, ska räcka med 5-20 gram per sida medan många billiga vill ha uppåt 40-80 gram per sida vilket jag tycker är oacceptabelt.

Det jag läst om billiga fälgar är att dom även kan vara lite ovala vilket förmodligen beror på billigare tillverkningsmetod, som sagt bara vad jag läst och inget jag upplevt själv än sålänge.

- Time Attack -

1 661 Inlägg
15 december 2007
Och så blir dem lättare skeva och går du i nånstans så får du korrosion direkt.
Men har du ine tänkt ha dem så länge eller köra hårt med dem så kanske.
Annars inte

Supraman
2 300 Inlägg
15 december 2007
Ju billigare fälgar desto sämre är materialet.
Det är mer slagg eller skräpalu i dom billigare fälgarna.
Detta gör att dom kräver mkt vikter vid balansering samt att dom skadas lättare.
Men dom är inte farliga att köra på.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

13 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Ok.
Utseendemässigt då?
Den fälgen Diamond jag kikat på kostar 6700 för fyra st 19", är det "för billigt"?

Det är lite krom och så, man vill ju att det ska hållas fräscht i några år iaf..

1 050 Inlägg
16 december 2007
Se till att handla från någon som tillämpar "VINTERREA" tillskillnad mot Gummihusets höga prissättning. bif länk REA!!

http://www.infosite.se/index.htm

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök