3259
Sök

Fråga om talspole på Kicker L712

Professor
17 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Heej, jag har då köpt en Kicker L712 med 2x2ohms talspole, och som ni nog vet så finns det med 2x4ohms oxå. Men nu är det så att jag vill veta vad det har för betydelse?, Jag köpte 750:1 steget oxå om det spelar någon roll:D

16 197 Inlägg
16 december 2007
de har en stor betydelse.. de steget du har  är bara ohms stabilt om ja inte har fel.. så då skulle du köpt en bas me 2*4 ohms spolar å sen koppalt dom paralellt då hade du fått 2 ohm på "slut tampen"... men nu måste du seriekoppla å då kommer du få 4ohm.. å typ halva effekten..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Professor
17 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
de har en stor betydelse.. de steget du har  är bara ohms stabilt om ja inte har fel.. så då skulle du köpt en bas me 2*4 ohms spolar å sen koppalt dom paralellt då hade du fått 2 ohm på "slut tampen"... men nu måste du seriekoppla å då kommer du få 4ohm.. å typ halva effekten..

jaha okej, förstår inte så bra meen alltså jag ska ara he en bas i en baslåda, så då ska jag alltså ha en 2x4ohms för att få ut så mkt effekt som möjligt då?

16 197 Inlägg
16 december 2007
MaxMartin18 skrev:
evilaudio skrev:

jaha okej, förstår inte så bra meen alltså jag ska ara he en bas i en baslåda, så då ska jag alltså ha en 2x4ohms för att få ut så mkt effekt som möjligt då?

men de steget du har så ska du ha en bas me 2*4 ohm.. svar JA...

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
16 december 2007
hur ska man kunna veta om man ska ha 2X2ohm eller2X4ohm spolar?

//mackan

16 197 Inlägg
16 december 2007
weser skrev:
hur ska man kunna veta om man ska ha 2X2ohm eller2X4ohm spolar?

//mackan

de hänger ju på va du ska ha för steg..

om de e t.ex ett monblock som e 1 elle 2 ohms stabilt.

men köper du basen först så får du ju anpassa steget efter de..

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
16 december 2007
jag hoppas att dom vet det i butiken jag ska handla:D
tror det blir på cdr på backaplan i göteborg. kicker ska det vara

//mackan

Sök