3264
Sök

Kamrems Haveri Audi Coupe v6 2.6

14 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Hejsan!

Håller på att hjälpa min kompis att fixa hans bil efter kamremshaveri. Rev av ena toppen idag o såg att alla kolvarna hade gått i ventilerna. kolvarna verkar okej bara några små märken i dem.

Min fråga är vågar man köra med dem så o bara dra dit nya toppar elle det e bara till att byta motorn?

Har en ny motor ståendes det e bara det att det verkar vara ett ganska omfattande projekt att byta hela motorn tongue Nån som bytt motor på en sån här eller nån annan audi med denna v6 motorn som vet hur man bäst går till väga om det e ända utvägen? tongue

Tack på förhand

Administratör
2 978 Inlägg
16 december 2007
Det brukar inte vara några problem att antingen byta ventilerna alt topparna men byter ni bara ventilerna brukar man få byta dom hydrauliska lyftarna med för dom kan ta stryk när kolven trycker till ventilen. Jag har gjort några sånna skador på jobbet och jag har inte bytt nån motor än i alla fall...

En kopp av den svarta såsen...

155 Inlägg
17 december 2007
Golfen har rätt... kolla extra noga ifall du inte byter, att lyftarna verkligen rör på sig fritt, att dem inte tar i " extra" och "hackar" på väggarna.

A4 orginal till mer kreativ - :)

Sök