2775
Sök

740in startar Ej

305 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#21
nej det kommer ingen bensin när jag kör med start motorn. och det sitter ju masa pumpar imellan och jag har provat att sögit men det kommer ingen bensin det har säkert frusigt.

och sen till tändningen den har ju sämre gnista på cyliner 1 och 4a. så vet inte om det är dags att byta fördelar lock , rotor och tändkablar.
Senast redigerat av Gillberg (17 december 2007)


Stövarn
225 Inlägg
17 december 2007
#22
Gillberg skrev:
nej det kommer ingen bensin när jag kör med start motorn. och det sitter ju masa pumpar imellan och jag har provat att sögit men det kommer ingen bensin det har säkert frusigt.

och sen till tändningen den har ju sämre gnista på cyliner 1 och 4a. så vet inte om det är dags att byta fördelar lock , rotor och tändkablar.

kan nog vara dax för det:P men prova o ställ in den i värme och ner med lite K sprit och se om det släpper annars är det bara o rensa

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

305 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#23
hur ska jag rensa då?


Stövarn
225 Inlägg
17 december 2007
#24
inte en anning, går säkert o pilla isär pumpen och blåsa med tryckluft i slangarna, men aa har aldrigt hållt på med det själv:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Driifter;)
1 630 Inlägg
17 december 2007
#25
vadå en massa pumpar? har du förgasare har du väl bara en mekanisk pump på motorn eller?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

305 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#26
jaa det sitter en mekanisk pump på motorn..


21 761 Inlägg
17 december 2007
#27
Kan ju vara pumpen som har gått sönder. På en 140 som jag hade för 100 år sedan, där gick pumpen sönder medan jag körde bilen. Bilen gick hur bra som helst och helt plötsligt stannade motorn, gick inte att få igång. Till slut kollades pumpen upp och då pumpade den inte upp soppan.

Ta loss bensinslagarna och pumpen, täck för båda anslutningsröret med fingrarna och pumpa med hävarmen. Om pumpen är hel så ska det gå ganska trögt att pumpa, är den trasig så går det lätt att pumpa och det kan låta (väsa) en del också.
Senast redigerat av Drönirettab (17 december 2007)

305 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#28
vilken hävarm? vart sitter den eller är det typ att jag ska ta spärrskaftet och sätta på kam hjulet? ir funkar det att kö med start motorn?


21 761 Inlägg
18 december 2007
#29
Hävarmen på pumpen, det är ju den som vickas upp och ner av mellanaxeln så att den pumpar. Ta loss pumpen och vicka hävarmen upp och ner några gånger samtidigt som du täpper till båda slanganslutningarna, om pumpen är i bra skick så ska det gå ganska trögt att vicka.

Är pumpen dålig så blir det i princip inget motstånd när du vickar på hävarmen.

Du kan ju iof låta pumpen sitta kvar och köra på startmotorn, men då vet du ju inte om det är pumpen som är dålig eller om det är täppt någon annanstans i bränsleledningarna.

123 Inlägg
18 december 2007
#30
ta bara bort pumpen.. Sitter på blocket nedanför föggen.!

sätt på en slang å stoppa ner den i en flaska med sås å pumpa för hand så ser du ju om den pumpar något.. du kan ju oxå testa å ta bort slangen ifrån sås pumpen och ifrån tanken å blåsa med tryckluft.. eller bara ifrån pumpen å blåsa lite försiktigt å öpna tanklocket så lär du höra att det bubblar.. då kan du ju utesluta att det sitter nån ispropp eller nått annat mög..

Gör som Ford köp Volvo!

305 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#31
tror jag har hittat felet insugs pakningen är paj. har läst och många har haft samma symtom som mig och bytta och fått den att gå bra,



Sök