2803
Sök

Köpråd bil ca: 60.000~Ont i huvvet

Avstängd
138 Inlägg
29 januari 2006
#21
vauxhall vectra 8v....89
945 ltt98

Ölbryggare
339 Inlägg
29 januari 2006
#22
850 T5-R -95 kanske...


1 Inlägg
29 januari 2006
#23
Lancia delta integrale 16v turbo...mycket kul för pengarna!..


18 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
#24
OO tack för alla svar, garaget rulz!
Men ja tror ja har bestämt mig.. E jevligt sugen på golf, så de blir att jobba massa extra o försöka ge sig på en Golf 1.8t (gti?) eller en 1.8 20v, vad tycks om de?
Tack än en gång för all respons!

342 Inlägg
30 januari 2006
#25
SupraM3 skrev:
S4 på Blocket kostar idag mellan 40- 50000 i fint skick,,inget farligt alls...sen ha han ju 10 000 över till vad han nu vill

40 finns ingen för.. säg 50 då.. ja.. då har dom gått rätt långt.. så ska den ju försäkras och skattas.. en knut fram kanske måste bytas.. å bromsarna bak, för oken har ju givetvis kärvat fast i handbromsaxeln som på "alla" C4'or.. sen är 10000:- slut!
det kostar fläsk å 50 att äga dom där bilarna då de börjar bli gammal å sleten nu..
det har man fått märka mer än en gång!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

10 287 Inlägg
30 januari 2006
#26
Precis. Jag har en mycket duktig Audi-mek i vårat hobbygarage och lite "värre" Audi har man bara om:
- Man ännu inte har fattat vad det kommer att kosta
- Har tillgång till en egen duktig mek
- Skiter stålar
- Är duktig att meka (Audi) själv och har bus-pris på reservdelar.

Detta gäller S4, S2, S6, S8, A8, A6 4.2, RS4, RS6 etc.

"10.000 över", jo tjena, dom tar slut vid första servicen. Få se nu.....stora servicen på min A8 4.2 med kamremsbyte kostar 31.000:- på Audi här i Stockholm.

/Göran


fr3drik skrev:
SupraM3 skrev:
S4 på Blocket kostar idag mellan 40- 50000 i fint skick,,inget farligt alls...sen ha han ju 10 000 över till vad han nu vill

40 finns ingen för.. säg 50 då.. ja.. då har dom gått rätt långt.. så ska den ju försäkras och skattas.. en knut fram kanske måste bytas.. å bromsarna bak, för oken har ju givetvis kärvat fast i handbromsaxeln som på "alla" C4'or.. sen är 10000:- slut!
det kostar fläsk å 50 att äga dom där bilarna då de börjar bli gammal å sleten nu..
det har man fått märka mer än en gång!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

37 Inlägg
30 januari 2006
#27
Saab 9-3 2.0T ?


10 287 Inlägg
30 januari 2006
#28
Jodå. A8 och S2 är helt olika bilar. Men hålet i plånboken blir av samma dimension när man skall göra nåt på dom.

Var det inte kopplingen på S2 som var så in i skogen besvärlig och dyr. Dvs en typisk Porsche-konstruktion.

Och grabben ville ju ha en "hyfsat ekonomisk bil". I det räknar i alla fall jag in det som tillkommer i form av service. Sedan så är bilar typ S2, S4 etc alltid mer eller mindre slut när man köper dom billigt. Det blir nya skivor, belägg, dämpare, sprucket grenrör etc.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 639 Inlägg
30 januari 2006
#29
diSsi skrev:
OO tack för alla svar, garaget rulz!
Men ja tror ja har bestämt mig.. E jevligt sugen på golf, så de blir att jobba massa extra o försöka ge sig på en Golf 1.8t (gti?) eller en 1.8 20v, vad tycks om de?
Tack än en gång för all respons!

Du lär ångra dig... Så vanliga och sååå tråkiga !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....


Sök