3550
Sök

För Detektiver! Vad har jag för slutsteg`?

136 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Tjena joo då har man köpt bil en audi a4 med ett slutsteg som ja inte vet vad d är o vad den är till för tongue så här står det iaf på den: MOSFET AMPLIFIER | Amp-360
                                                                                             180W*2ch
                                                                                             360W Max 0.05%THD
Detta är vad som står. o sen finns det lite rattar där man kan ställa in treble o bas osv. Sen har ja en sådan här stereo: http://jdl.jvc-europe.com/site/de/image … -s891r.jpg

Kan verkligen noll om billjud. Men jag skulle vilja ha bra tryck i basen o klart ljud då ja lyssnar mkt på techno och trance. Budgeten vet ja inte riktigt. Kanske max 4000 men  billigare hellst. Sen vill jag gärna använda slutsteget o bilstereon om d är nått att ha??

Hoppas ni Slänger in en komentar eller nått tips!

Ha D bra !

MVH Henke

De Säger Vi Hej!

20 december 2007
bild på steget skulle vara hjälpande.

sen vad ska du köpa för 4000:-? är det massa högtalare + bas + steg? förklara gärna lite mer
Senast redigerat av mickinho (20 december 2007)

136 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Det är det ni ska hjälpa mig med tongue hehe kan verkligen noll men det är vad som sitter i nu. Kan inte fixxa bild just nu men ni borde väl kunna utläsa nått av specifikationen ja gav? Ni brukar ju vara greymma här på garaget big_smile

De Säger Vi Hej!

202 Inlägg
20 december 2007
MaZzej skrev:
Tjena joo då har man köpt bil en audi a4 med ett slutsteg som ja inte vet vad d är o vad den är till för tongue så här står det iaf på den: MOSFET AMPLIFIER | Amp-360
                                                                                             180W*2ch
                                                                                             360W Max 0.05%THD
Detta är vad som står. o sen finns det lite rattar där man kan ställa in treble o bas osv. Sen har ja en sådan här stereo: http://jdl.jvc-europe.com/site/de/image … -s891r.jpg

Kan verkligen noll om billjud. Men jag skulle vilja ha bra tryck i basen o klart ljud då ja lyssnar mkt på techno och trance. Budgeten vet ja inte riktigt. Kanske max 4000 men  billigare hellst. Sen vill jag gärna använda slutsteget o bilstereon om d är nått att ha??

Hoppas ni Slänger in en komentar eller nått tips!

Ha D bra !

MVH Henke

Det du har skrivit är att du har en förstärkare på 360w.

136 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
hehe k tongue va ska ja mer inhandla då? är den bra?? berätt lite va ni hade sattsat på osv!

HA d

De Säger Vi Hej!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
20 december 2007
Skulle köpa en billig bas till det och prova om du blev nöjd med det, låt framsystem och bak vara orginal då det låter helt okej. så slipper du lägga massa pengar, eftersom du säger att du inte kan så mkt och bara vill ha bas till en billig peng så är det de jag kan rekomendera.

Ska du få ut mera får du nog byta steg om det nu inte är 360watt rms vilket jag inte tror.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

136 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
k ska fråga på brl ist för fattar verkligen noll tongue tror d blir bättre

Tack ändå

De Säger Vi Hej!

1 631 Inlägg
21 december 2007
Du har alltså köpt dig en bil och fick stereo och slutsteg med? Var det inte redan inkopplat då?

Finns det "vanliga" högtalare i bilen?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

400 Inlägg
21 december 2007
Tja!
Steget kan vara från Coustic
40A
http://preview.tradera.com/060/54178060_1.jpg

Eller mer troligtvis Boss
BOSS Amp-360
Max 1 x 360 W eller 2 x 180 W. 2 ohm stabilt. Guldpläterade RCA kontakter.
2 kanaler. 10 Hz- 40 kHz. S/N Ratio: 75 dB. 13,8 V Storlek: 220 x 50 x 250 mm

http://www.commander.se/images/2922.jpg

Ride Like You´ve Never Been Hurt

136 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
Du har alltså köpt dig en bil och fick stereo och slutsteg med? Var det inte redan inkopplat då?

Mjoo men det låter som ena högtalaren är sprängd. Så det knastrar jobbigt. Sen är det varken tillräcklig med kraftig bas och inget klart ljud heller. det är därför jag undrar va ni tror jag ska inhandla som funkar till mina behov tongue

Hejs

De Säger Vi Hej!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
21 december 2007
MaZzej skrev:
gurenius skrev:

Mjoo men det låter som ena högtalaren är sprängd. Så det knastrar jobbigt. Sen är det varken tillräcklig med kraftig bas och inget klart ljud heller. det är därför jag undrar va ni tror jag ska inhandla som funkar till mina behov tongue

Hejs

Mjo så kanske det kan vara, i min A4a så satt det en mindre högtalare på passagerar sidan, alltså samma storlek men mindre magnet osv, så jag trode också den var sprängd då den inte hängde med det övriga, dock tycker jag det är klart ljud i dom, åt minstonde i det som satt i min, kopplade man bara steg på det så man kan dela ner dom så dom inte spelar så mycket bas utan låter baslådan sköta det så var dom helt okej smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

35 Inlägg
21 december 2007
Jag skulle råda dig att skaffa en ganska billig bas som ändå låter bra t.ex. en 8-tumare eller liknande. Någon 8-tumare som klarar 360Watt.

Sedan skulle jag föreslå att du köper ett nytt framsystem som båda tar låga frekvenser och höga. Det bästa är om du köper ett så kallat kit-system eftersom du med detta kan flytta runt på diskant-högtalaren som du tycker låter bäst.

Du kan ju fråga på BRL vad dom tycker eftersom de har längre erfarenhet om högtalarval m.m.

1 631 Inlägg
21 december 2007
MaZzej skrev:
gurenius skrev:

Hejs

Du kommer behöver en ny uppsättning högtalare. Släng ut det som sitter där men behåll steget och din cd-spelare.

Köp något som passar i originaluttagen. Jag har för mig att det är 5.25tum där med plats till separat diskant. Köp något du tycker låter bra för ca 1500. Lyssna innan köp!

Köp sen en 10-tums bas att driva på steget. En sån kostar runt en tusenlapp.

Lägg på lite för kablage och lådmaterial och du kanske till och med får råd med ett baksystem i budgeten?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök