3413
Sök

BMW M6 Voltad i MALMÖ

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 december 2007
alain skrev:
John87 skrev:
Ju dyrare och snabbare bil man har, desto lättare att köra av vägen sad

Knappast lättare att gå av vägen med nyare och snabbare bilar, med den nya teknologin med antispin, stabilisering balans ställning (bilen) och all annat? tveksam.
Han måste har gjort någonting obeagligt för bilen eller halkan, det verkar som att det är bakdel som ha fått rejäl, man ser inte fram delar.

Ja..
Men ju mer säkerhetssystem du har desto hårdare kör du för att du vet att det finns anti-spinn o.s.v.

Sen kommer den dagen alla dina tekniskt avancerade prylar inte hjälper dig tillräckligt och då är det kört.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

blacken
20 december 2007
John87 skrev:
alain skrev:
John87 skrev:

Knappast lättare att gå av vägen med nyare och snabbare bilar, med den nya teknologin med antispin, stabilisering balans ställning (bilen) och all annat? tveksam.
Han måste har gjort någonting obeagligt för bilen eller halkan, det verkar som att det är bakdel som ha fått rejäl, man ser inte fram delar.

Ja..
Men ju mer säkerhetssystem du har desto hårdare kör du för att du vet att det finns anti-spinn o.s.v.

Sen kommer den dagen alla dina tekniskt avancerade prylar inte hjälper dig tillräckligt och då är det kört.

Helt rätt visserligen så blir man "hjälpt" av de moderna attiraljerna, men när det sedan släpper så finns det inga marginaler att ta av. och släpper det gör det oavsett var för bokstavs förkortning/kombination man har på bilen, när däckens friktion har gått på lunch.

221 Inlägg
20 december 2007
decib3L skrev:
Goffen skrev:
Hur kan man se att det är en M6a? Aja föraren måste vara nöjd som skickat 3 pers förutom sig själv till sjukan OCH knäckt sin eller någons bil.......

bakljusen smile

de behöver inte va en m6 kan mycke väl va en 646 elr 650!

1 196 Inlägg
20 december 2007
John87 skrev:

Fel. Ju sämre förare ju lättare det är att köra av vägen..

Kan man köra bil så smäller man inte hur som helst, om man nu smäller över huvud taget. Sen så har personen i fråga nog speedat rätt rejält och varit vårdslös, därav inte en speciellt bra förare..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 december 2007
master_lars skrev:
John87 skrev:

Fel. Ju sämre förare ju lättare det är att köra av vägen..

Kan man köra bil så smäller man inte hur som helst, om man nu smäller över huvud taget. Sen så har personen i fråga nog speedat rätt rejält och varit vårdslös, därav inte en speciellt bra förare..

En snabbare bil gör det lättare att göra misstag eftersom marginalerna minskar.
Sen är det mycket beroende på bil också såklart, men om vi jämför samma "Svensson" som kör två bilar.
En av bilarna är en "medelbil", och den andra är en BMW M5'a eller något annat kraftpaket.
Vilken bil tror du är stort risk att våran testförare gör ett misstag i?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 754 Inlägg
20 december 2007
John87 skrev:
alain skrev:
John87 skrev:

Vi pratade om Dyrare och Snabbare. Inte Nyare.

Och Snabbare blir Svårare att hantera.

Därav krockar man lättare med en Koenigsegg än med en Audi RS4.

Jag kan inget om allt.

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
-utan 940
1 728 Inlägg
20 december 2007
Om detta var hans vinterbil, vad kör han då på sommaren?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 december 2007
som sagt
antispinn esp och allt det dära elektroniken på bilarna funkar bara tills en viss gräns sen klarar dom det inte mer och då blir läget värre än om man inte skulle haft det
får du ställ med en bil som har antispinn och försöker gasa dig ur sladen det är ruskigt svårt

8 156 Inlägg
20 december 2007
Volvo och MB RULES skrev:
Phaetoon skrev:
Burken skrev:

500-1000 mil/år

Jag tror han menade hastighet. Dvs hur fort denne körde...

Och jag tror han menar att Burken borde formulera sig bättre.

Jag får ursäkte mig med att jag inte var riktigt vaken. Innan klockan tio på morgonen så är jag en zombie... smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

529 Inlägg
20 december 2007
Det är en M6   min polare montera säkningsats på den I Malmö för nån vecka sen

Volvo fore life :)

dARKiE
5 031 Inlägg
20 december 2007
gissar mer på att han har kört vansinningt fort och fått väja för någonting. Då jag inte kan se någon närvarande sväng som han "kopplat ur antispinnen i" och försökt styla för polarna.
Senast redigerat av Darkie (20 december 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 283 Inlägg
20 december 2007
John87 skrev:

Det var inte smart sagt faktiskt, tror att en ny s40 håller sig lättare på vägen 110 än en gammal 142:a....

R.I.P. Michael Jackson!

1 277 Inlägg
21 december 2007
Killen som körde bilen tappade kontrollen då två fotgängare skulle över gatan.
Han mejade ner båda två och kraschade senare. De är svårt skadade och har operarats hela förra natten.
Jag levererar mackor till Statoilmacken i bakgrunden på fotona. Jag pratade med en anställd som sa detta idag. Ska ta reda på om hon vet mera om detta i morgon igen...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 december 2007
Fel titel på tråden tycker jag. Vem fan bryr sig om en sketen bil när det var flera människor skadade.. Bilar är ju ersättningsbara... Inte liv.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

993 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
JohanMR850 skrev:
Det är en M6   min polare montera säkningsats på den I Malmö för nån vecka sen

Där har vi svaret varför den volta..!! tongue

skämtsido

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
252 Inlägg
21 december 2007
matteeee skrev:
Alla som kör fort är med i streetracing:
http://sydsvenskan.se/malmo/article288914.ece

Visste du inte det?
Det är så, kör man för fort så håller man på med streetracing!! wink

Got vtec?

Filmmakare
175 Inlägg
21 december 2007
motor_power skrev:
decib3L skrev:
Goffen skrev:
Hur kan man se att det är en M6a? Aja föraren måste vara nöjd som skickat 3 pers förutom sig själv till sjukan OCH knäckt sin eller någons bil.......

bakljusen smile

Är nog ändå troligast att det är en M6:a då dem har kolfibertak och ser man på bilderna är det ganska tydligt att taket är mörkt wink

Killen höll iallafall inte nere hastigheten med tanke på hur krokig stolpen på bilderna är hmm

Visst ere kul att visa polarna hur fort ens nya bil går men välj då för fan en tom väg långt borta från "vanligt" osyldigt folk. Hatar att läsa om att någon blivit nermejad av en fortkörare, är så jävligt onödiga olyckor. Vilket iofs alla olyckor är tongue

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!

221 Inlägg
21 december 2007
Co_DriverBoy skrev:
motor_power skrev:
decib3L skrev:

bakljusen smile

Är nog ändå troligast att det är en M6:a då dem har kolfibertak och ser man på bilderna är det ganska tydligt att taket är mörkt wink

Killen höll iallafall inte nere hastigheten med tanke på hur krokig stolpen på bilderna är hmm

Visst ere kul att visa polarna hur fort ens nya bil går men välj då för fan en tom väg långt borta från "vanligt" osyldigt folk. Hatar att läsa om att någon blivit nermejad av en fortkörare, är så jävligt onödiga olyckor. Vilket iofs alla olyckor är tongue

okaj visste inte de att de har kolfibertak men ok!

Sök