3578
Sök

Hjäp med Peugeot 605 som inte startar!

730 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Tjena

Grannen min har en Peugeot 605 årmodell 91 med den 4cyl motor.

Nu är det så att den inte vill starta, motorn går runt o det kommer inga missljud eller sånt liknande.

Så då tänkte jag om det kunde vara bränslepumpen så jag skruvade bort bensin slangen till spridar bryggan (tror det heter så) men det kom ingen soppa, men problemt är att jag inte hittar vart bränsle pumpen sitter, så jag leter efter någon vänlig själ som kan berätta det för mej? Kanske någon mer som har haft liknande som kan berätta vad ni har gjort.

Någon kanske vet vart relät till soppapumpen sitter också?

Tackar på förhand.
Senast redigerat av master_- (18 december 2007)

1 Inlägg
19 december 2007
Soppa pumpen sitter under baksätet på höger sida, mycket lätt bytt (böt i våras då min la av).
Bara till att lossa "sitt delen" ett par skruvar, sen minns jag inte riktigt någon slags plastring med gänga som håller själva pumpen.
Senast redigerat av t00ts (19 december 2007)

945 Inlägg
19 december 2007
säg till grannen att köpa en bil som inte kommer från frankrike smile

blinka blått om du vill rejsa!

730 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
t00ts skrev:
Soppa pumpen sitter under baksätet på höger sida, mycket lätt bytt (böt i våras då min la av).
Bara till att lossa "sitt delen" ett par skruvar, sen minns jag inte riktigt någon slags plastring med gänga som håller själva pumpen.

Japp vi hitta den, men de skuma var att när vi fick bort det runda plast locket så började bilen funka igen. Skumt som tusan.

730 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:

hahah du annar inte hur många gånger jag har sagt de=)

105 Inlägg
22 december 2007
TTTTT skrev:

Nu är det ju bara såhär att frankrike gör grymt fina bilar som är jätte bra bilar så länge man vill skruva 2ggr/dag.   
Viva la France

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

Sök