2898
Sök

Sjuuuukt skoltrött.

732 Inlägg
22 december 2007
Industri är ingen "B-linje" tycker jag inte.

Alla som gick i min klass fick jobb direkt efter skolan.
Många som går Industri i skolan brukar ha rätt lätt o få jobb.
Plus att de alltid är bra o ha en utbildning.

Var också jävla skoltrött o gick i tankar o hoppa av men fan tyckte de inte var värt i slutändan, de är bara o ta sej i kragen o kämpa vidare.

956 Inlägg
22 december 2007
jag gick på bygg..är en sån där linje man får plugga i sin egen takt..Körde på stenhårt...Slutade skolan i slutet av februari i stället för juni...Fick jobb direkt..
Så går du en "yrkeslinje"
så kör på som fan..Så blir du av med skolan snabbare

eldus veldus

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Jag var enormt skoltrött under 7-9an hade runt 50% frånvaro totalt i 7, 50% totalt i 8an och 50% totalt i 9an. Klarade ändå alla betyg bra förutom matte och svenska. Hade klarat min svenska bra också om inte min lärare skulle ha nån jävla unge när halva slutterminen i 9an var kvar och vi fick nån djävulskärring till vikarie som sänkte mig från VG till IG.. Funderade på sommarskola för att jag skulle slippa IV men då sa en annan patetisk idiotlärare att man bara fick gå 1 ämne på sommarskola, Mitt under sommarn ringer en lärare och frågar varför jag inte gick sommarskola, och då visade det sig att man visst fick gå 2 ämnen.. Skapligt förbannad och riktigt skoltrött började jag iaf på IV.. Det året flöt på förhållandevis snabbt och jag klarade mina ämnen och gick ut med totalt 210 poäng. Nu går jag 2an på fordon och kunde inte ha det bättre. älskar min linje och är nästan hellre i skolan än hemma. Om du är så skoltrött så försök komma in på en linje du gillar och som du tycker är intressant. Tänk ut nått du skulle vilja jobba med senare och välj en linje efter det. Och kämpa för att komma in på den linjen. Är ganska onödigt att ta nått ointressant bara för att man KAN komma in där. då är det lika bra att låta bli för då blir man uttråkad.
Kämpa på nu!
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Sök