Aerodynamik skrev:
Det kostar mer att köpa en från England, dessutom brukar de från Japan vara bättre skötta då besiktningen där inte är speciellt nådig.
Bilar du köper från japan brukar i regel mellanlanda i england och reggas där och sedan vidare till sverige, eftersom dels så har england 17% moms istället för 25%, och dels så är det enklare att regga en bil i sverige som har varit reggad i england. Så i det stora hela brukar det bli billigare OCH enklare att ta dem via england, än direkt till sverige från japan.
Sen kan jag hålla med dej i vad du menar med att bilar från japan ofta håller en högre standard på skicket än vad bilar som rullat i england flera år gör.
Jag köpte min bil från Kent på Jap City och det fungerade hur perfekt som helst.
Jap City tar ca 7500 kr för att åka och provköra/köpa bilen, sköta allt pappersarbete i england samt sätta den på en båt till göteborgs hamn (färjebiljetten för bilen är inkluderat i priset ovan!).
Reg i sverige gjorde jag själv, och det var inga större problem att klara av. Allt om vad som behövs, krävs och hur man gör finns på skyline.se forumet om man söker lite
Reg bes dårå.
Regbes hos SBP kostar 2170 kr inkl vägning
Intyg från Nissan Sverige kostar 1150 kr
Skrotningsavgiften är numera 0 kr
Ombyggnad av lampor kostar 0-2000 kr beroende på hur seriöst man bygger om.
Reg plåtar 120 kr
J-Spec i värmland är också duktiga killar.
Jap Sport skulle jag akta mej för, inte hört mkt gott om dem.
Mvh
Erick