2503
Sök

Köra utan Körkort?

Lastbilschaufför
186 Inlägg
30 januari 2006
Vafan,ta körkorten och sluta diskutera detta sjuka snack!

Ride Hard-Die Free!

458 Inlägg
30 januari 2006
FugitivE skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:
den som sitter brevid och vet att den som kör inte har kort kan oxå bli av med lämpp och körkort

då är det "bara" att spela och säga att man inte visste ? det vet väl inte dom ?

Mvh Kevin

Det funkar inte riktigt så.. dom kollar ju upp alla som sitter i bilen vettu!.. Ljuger du då och dom sedan märker detta, då blir det inte roligt.. Alltså den som sitter med kan också bli av med körkortet eller få böter om föraren inte har körkort eller om han är full o.s.v..

146 Inlägg
30 januari 2006
Hehe jag blev tagen med epan på en lazerkontroll i 93Km/H! skraj som jag va så var jag riktigt trevlig mot snutarna så dom skrev bara 90Km/h o sen när dom testa den då gick den bara 30! då blev de liv.. men sen blev de rättegång och jag friades! snacka nässvidare för snuten!

Mvh

238 Inlägg
30 januari 2006
Snacka om blöjtråd!! Det är skrämmande att se att det är viktigare att klara sig undan när man åker med en körkortslös förare än att se till att man själv och kompisarna tar eget ansvar för sina handlingar. Är man så korkad att man sätter sig i en bil med en förare man vet inte har körkort och anser sig vara tuff när man försöker bluffa när han/hon åker fast då borde åldern för att få ta körkort höjas till det dubbla mot idag! Är det så konstigt att försäkringspremierna är vad dom är när det finns sånt folk på våra vägar!?

A B E C E D E

Evolution Garage
394 Inlägg
1 februari 2006
Precis vad jag syftade på med tidigare inlägg. Inte att man ska bli av med körkortet för att man utan vetskap åkt med nån utan körkort (som en busschaufför tex). Men att det är så otroligt korkat och ansvarslöst att åka med nån som man VET inte har kort, att det borde vara rejält straffbart.

Sen att man inte kan bevisa att nån vet, det är ju en helt annan sak.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

208 Inlägg
1 februari 2006
Jag kör alltid utan körkort. Blir man stoppad så kan man alltid snacka sig ut det hela. Brukar räcka med att säga att körkortet ligger hemma. Och så ger man personnummer och dom uppgifter farbror polis vill ha.. Du blir utan böter och polisen blir nöjd.
Sen finns det ju sånna här idiot poliser. Som inte nöjer sig med nått. Dom kan man få böter ifrån. * Stockholmsaspiranterna * Vad har dom att göra här upp i norr? Jajja.

Wrum!

208 Inlägg
1 februari 2006
* Har körkort *

Wrum!

1 453 Inlägg
1 februari 2006
AntonK skrev:
Jag kör alltid utan körkort. Blir man stoppad så kan man alltid snacka sig ut det hela. Brukar räcka med att säga att körkortet ligger hemma. Och så ger man personnummer och dom uppgifter farbror polis vill ha.. Du blir utan böter och polisen blir nöjd.
Sen finns det ju sånna här idiot poliser. Som inte nöjer sig med nått. Dom kan man få böter ifrån. * Stockholmsaspiranterna * Vad har dom att göra här upp i norr? Jajja.

Du verkar vara en mogen bilförare, kanske är det så det går till i bondeträsket. Verkar finnas mycket för polisen att städa upp... smile

Mvh
/Sthlmskis

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 februari 2006
GrebyAxel skrev:
Sen om en persn med körkort sitter å kör i typ 150 så åker alla i bilens körkort om det är fler än 2 i bilen som har körkort mer än förarn. Va nån som sa det. Vet ej om de e sant, men de kan va

Om det skulle stämma (låter mysko men man vet ju aldrig) så är jag väldigt tveksam till att man måste vara två till med körkort för att det ska ryka..

Sök