3397
Sök

bensinpris demonstration .. ska du va med?

blacken
28 december 2007
alain skrev:
blacken skrev:
CarCass skrev:

*Host* "En trafikant..."

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm

Ska jag straffa om jag kör 30 på en 50 väg? tveksam!, ska flera hundra bilar straffas om de kör under max hastighet? tveksam.
Det ska vara: en för alla, alla för en och INTE en för sig själv och gud för alla!.

Du ska inte tro att jag är en sådan däringa "laglydig tråkmåns". Utan tvärt om så önskar jag att vi var lite mera som i Frankrike typ. Men ser jag ser även till realiteten hur det "funkar" i detta land.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
28 december 2007
Bobo skrev:
Allt kan gå, jag har åkt i en MC demonstration mot våld en gång i tiden och den var laglig, då spärrade polisen av korsningar och allt möjligt, vi var även eskorterade av polisen

Ni fick nog tillstånd för detta för att det även gynar staten/polisen, tror inte hells angels skulle få tillstånd ifall dom sökte och sa att dom ville ha en demostration mot typ polisen eller rekrutera nya medlemar...

Ifall sossarna får makten igen gör jag en statskupp.. seriöst, dom e så dåliga och mona salin e ju fan inte klok

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
28 december 2007
Låter som en jävla bra idé dock bor jag minst 60 mil från sthlm så jag kommer inte.
  Hade varit komiskt om ni hade lyckats med att blocka hela inner sthlm. Tyvärr är ju svenskar för fega generellt, så det lär ju inte bli någon våldsam protest som dte igentligen borde vara, med höggafflar, facklor, tjära och fjädrar

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

8 883 Inlägg
28 december 2007
Som med så mycket annat när Svensson ska protestera så är det, för långt bort eller fel dag eller någon annan bortförklaring. Det visar ju bara att det inte är så viktigt med den här typen av aktioner för vederbörande.
Tycker man att det är viktigt så tar man sig tid...plätt-lätt

Självklart ställer jag upp på det här och tar mig dom 15milen till sthlm och ställer in några möten.
Senast redigerat av Hamilton (28 december 2007)

Fotograf på tierpidag.se

158 Inlägg
28 december 2007
Läst igenom det mesta i den här tråden nu,,tror ja,,hehe..men har det blivit nån demonstration? skulle väl vart den 26.e? eller?..men men..

Politker borde det vara skottpengar på..vissa är totalt genom dumma..helt sanslöst..alla bara skyller ifrån sig,aldrig nån som tar på sig skulden för nånting tamefan och aldrig kan man få ett rakt svar,

Som det är nu med Moderaterna, så blir dom rika rikare och dom "fattiga" fattigare...
Dom behöver inte bry sig,dom drar in sina 100lakan efter skatt varje månad,dom kan åka taxi för skattebetalarnas pengar,därför höjjer dom bensinen ännu mer för att ska kunna åka ännu mer taxi och på "affärs-resor"......lovar er en sak...sätt dom nånstans utan mer pengar än en "normal" svensson drar in varje månad,då vill dom förmodligen sänka allt vad skatter heter o jobba för folket och inte för sig själva och deras plånböcker....men visst alla har rätt till sin egna åsikt! här hade ni min..tyck vad ni vill!..

"Objects in mirror tend to dissapear"

Rörpulare
1 453 Inlägg
28 december 2007
Aja hur som helst hur de går så e ja me på vilket som...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Muttley
28 december 2007
ge mig 1500 spänn så kan jag lägga energi på att köra upp där, aldrig annars.

Bärs!
3 456 Inlägg
28 december 2007
Booornis skrev:
Läst igenom det mesta i den här tråden nu,,tror ja,,hehe..men har det blivit nån demonstration? skulle väl vart den 26.e? eller?..men men..

Om du nu har det, Hur har du kunnat missa att det står 26:e Januari, typ först i första inlägget?? roll

Garaget.org peakade 2008.

med lem
1 147 Inlägg
28 december 2007
jag är med.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

158 Inlägg
28 december 2007
Aga_Diff skrev:
Booornis skrev:

Om du nu har det, Hur har du kunnat missa att det står 26:e Januari, typ först i första inlägget?? roll

hehe oj då tongue..småfix wink

"Objects in mirror tend to dissapear"

8 883 Inlägg
28 december 2007
tkd_rille skrev:

Bäst du stannar hemma då......

Fotograf på tierpidag.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
tkd_rille skrev:

en typisk lat svensk vettu .. roll

Muttley
28 december 2007
richardoo290 skrev:
Hamilton skrev:
tkd_rille skrev:

är jag lat? nej de är jag inte=) tar inte ledigt för sådana arrangemang. jag jobbar och sliter hellre smile  onödigt slitage på bilen bara för att köra dit ju!
finner inget som kommer att göra nytta med sådana demonstrationer bara för att 1000 bilar gör på de viset i bara stockholm?? hade vart skillnad om de hade varit i hela sverige! Men stockholmare kanske tror att sveriges gränser går utanför storstan?

601 Inlägg
28 december 2007
Booornis skrev:

Politker borde det vara skottpengar på..vissa är totalt genom dumma..helt sanslöst..alla bara skyller ifrån sig,aldrig nån som tar på sig skulden för nånting tamefan och aldrig kan man få ett rakt svar,

Som det är nu med Moderaterna, så blir dom rika rikare och dom "fattiga" fattigare...
Dom behöver inte bry sig,dom drar in sina 100lakan efter skatt varje månad,dom kan åka taxi för skattebetalarnas pengar,därför höjjer dom bensinen ännu mer för att ska kunna åka ännu mer taxi och på "affärs-resor"......lovar er en sak...sätt dom nånstans utan mer pengar än en "normal" svensson drar in varje månad,då vill dom förmodligen sänka allt vad skatter heter o jobba för folket och inte för sig själva och deras plånböcker....men visst alla har rätt till sin egna åsikt! här hade ni min..tyck vad ni vill!..

Din åsikt är så rätt så!!! Håller med till 100%

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:
Hamilton skrev:

är jag lat? nej de är jag inte=) tar inte ledigt för sådana arrangemang. jag jobbar och sliter hellre smile  onödigt slitage på bilen bara för att köra dit ju!
finner inget som kommer att göra nytta med sådana demonstrationer bara för att 1000 bilar gör på de viset i bara stockholm?? hade vart skillnad om de hade varit i hela sverige! Men stockholmare kanske tror att sveriges gränser går utanför storstan?

tss, jag kommer från göteborg men planerar detta i stockholm därför jag tror att för dom flesta blir det lättast att ta sig dit, och detta är ganska viktigt så för mig är det inga problem att åk till stockholm..  men samla du på dig ett gäng och demonstrera under samma tid där du bor då?

Muttley
28 december 2007
richardoo290 skrev:
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:

tss, jag kommer från göteborg men planerar detta i stockholm därför jag tror att för dom flesta blir det lättast att ta sig dit, och detta är ganska viktigt så för mig är det inga problem att åk till stockholm..  men samla du på dig ett gäng och demonstrera under samma tid där du bor då?

ja de är ju bra om de blir något smile men jag tror bara de blir så att folk skrattar åt de här nere då folk inte är så intresserade av att engagera sig i demonstrationer på de viset här. vad jag har fått uppfattning av. skulle varit bättre om hela skåne kunde hjälpa till isåfall.

48 Inlägg
28 december 2007
Booornis skrev:

Sant så Sant.. Det är bara den yngre generationen som inte vart med så länge som tror på alla dessa moderater om att allt ska bli bra & alla ska få jobb, 4% av alla nystartsjobb som komm upp, fick behålla jobbet, dom anställde ju bara folk till vik eller tills-vidare, sen fick dom gå efter 3 mån, men det säger dom inget om, utan deras mätning bygger på vilka som fick jobb, men dom sa inte VAD för anställning, Förmodeligen så skulle det vara som vanligt om sossarna hadde makten, eftersom det är ett arbetarparti från grunden, Som ser inte oss som djur som arbetar, Moderaterna vill ju tex ta bort facket för oss arbetare, hur skulle det gå till, Vi får inge rättigheter, men ni tänker säkert, men vadå rättigheter, ni använder det dagligen i jobbet, fast ni inte vet om det, men dom är smarta, dom höjjer avgiften till a-kassan & facket så folk går ur & till slut när det är så mycket folk som gått ur så är dom tvugna att lägga ner & vi vanliga svenssons som arbetar & sliter för våra pengar får absolut inge rättigeheter, vi får artbeta fast vi är sjuka m.m moderatera vet inte vad sjukskrivning är. dom ser bara jobb, jobb, jobb, Men inte hälsan för oss.. Ja ni har väll sätt dom nya tabbellerna för sjukskrivning.. helt sjukt, en som har hjärtinfarkt ska vara sjukskriven i några veckor & sedan tillbaka till jobbet, jaja, Senast moderaterna hadde makten så fick ju det svenska folket upp ögonen om att dom håller på att köra den svenska kronan i botten vilket dom höll på med, den var inte mycket värd då, men så ser ni, blev ju till och med OMVAL, för att svenska folket blev upprörda, men som sakt, dom rika blir rikare & fattiga fattigare...

rätta mig om jag har fel..
Senast redigerat av Eclipse-GS (28 december 2007)

M-Power

601 Inlägg
28 december 2007
Eclipse-GS skrev:
Booornis skrev:

Sant så Sant.. Det är bara den yngre generationen som inte vart med så länge som tror på alla dessa moderater om att allt ska bli bra & alla ska få jobb, 4% av alla nystartsjobb som komm upp, fick behålla jobbet, dom anställde ju bara folk till vik eller tills-vidare, sen fick dom gå efter 3 mån, men det säger dom inget om, utan deras mätning bygger på vilka som fick jobb, men dom sa inte VAD för anställning, Förmodeligen så skulle det vara som vanligt om sossarna hadde makten, eftersom det är ett arbetarparti från grunden, Som ser inte oss som djur som arbetar, Moderaterna vill ju tex ta bort facket för oss arbetare, hur skulle det gå till, Vi får inge rättigheter, men ni tänker säkert, men vadå rättigheter, ni använder det dagligen i jobbet, fast ni inte vet om det, men dom är smarta, dom höjjer avgiften till a-kassan & facket så folk går ur & till slut när det är så mycket folk som gått ur så är dom tvugna att lägga ner & vi vanliga svenssons som arbetar & sliter för våra pengar får absolut inge rättigeheter, vi får artbeta fast vi är sjuka m.m moderatera vet inte vad sjukskrivning är. dom ser bara jobb, jobb, jobb, Men inte hälsan för oss.. Ja ni har väll sätt dom nya tabbellerna för sjukskrivning.. helt sjukt, en som har hjärtinfarkt ska vara sjukskriven i några veckor & sedan tillbaka till jobbet, jaja, Senast moderaterna hadde makten så fick ju det svenska folket upp ögonen om att dom håller på att köra den svenska kronan i botten vilket dom höll på med, den var inte mycket värd då, men så ser ni, blev ju till och med OMVAL, för att svenska folket blev upprörda, men som sakt, dom rika blir rikare & fattiga fattigare...

rätta mig om jag har fel..

Håller med !!!

Administratör
11 935 Inlägg
28 december 2007
richardoo290 skrev:
Den 26:e Januari sätter vi igång på allvar! vi skall tillsammans demonstrera emot bensinhöjningarna och få ett slut på de ändlösa höjningarna.

vi skall befinna oss i stockholm, tusentals svenskar med skyltar som hjälps åt att demonstrera ner politikerna och deras skattehöjningar! vi skall följa fransmännens exempel och för en gångs skull visa att vi kan! vi skall alla blockera vägarna med våra bilar!

klockan 08:00 den 26:e Januari befinner vi oss mitt på vasagatan i stockholm vi parkerar tillsammans våra bilar mitt i vägen/går ur bilarna och höjer våra skyltar med valfri passande text och skriker! sänk bensinskatten!!!!  om o om o om igen tills politikerna lyssnar!

vi är cirka 30 pers just nu som är 100% redo att göra detta!  men vi behöver fler folk därför ansöker vi nu på garaget om folk som hjälper oss! lyckas vi nu få bekräftelse ifrån över 1000 svenskar som garanterat är med så genomförs detta. så kom igen nu annars skiter sig detta också!  ta ledigt från jobbet om du måste!
men kom ihåg att vi måste komma över gränsen 1000 pers!!!!!!!!!!!

vill du vara med?

1. skriv ditt förnamn!
2. skriv ifall du är på!   (inget "kanske" eller "få se hur tråden utvecklas" utan JA eller NEJ)
3. skriv ner om du är redo att parkera din bil mitt i gatan tillsammans med oss andra!

det är heller inte fel om du tar lite ansvar och skapar en mindre men fungerande demonstration utanför stockholm där du bor? samla ihop kompisarna och gör så ifall du är för lat för att åka till stockholm!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ni som finns här på garaget.org är sveriges mest bilgalna människor och antagligen dem som stör sig mest på bensinskatten. om inte ens ni orkar hur tror ni då resten av sverige nånsin skulle orka?  samma bortförklaringar jämt.. jag jobbar/ för långt bort/orkar inte..
lata arslen då får ni fan skylla er själva om ett år eller 2 när det kostar 20kr litern..

än sålänge:
5 sidor fulla med meningslösa inlägg .. 4 gorgare som bekräftat att de skall med...  det blir nog inget av detta skall ni se.. vi behöver ju vara över 1000 pers ifall nån skall lyssna på oss.. kom igen kom igen kom igen!  skriv med er!

Hett tips; http://www.bensinskatteuppror.se/

Som notering så varken stödjer jag eller har något med den tipsade sidan att göra.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök