3322
Sök

bensinpris demonstration .. ska du va med?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Den 26:e Januari sätter vi igång på allvar! vi skall tillsammans demonstrera emot bensinhöjningarna och få ett slut på de ändlösa höjningarna.

vi skall befinna oss i stockholm, tusentals svenskar med skyltar som hjälps åt att demonstrera ner politikerna och deras skattehöjningar! vi skall följa fransmännens exempel och för en gångs skull visa att vi kan! vi skall alla blockera vägarna med våra bilar!

klockan 08:00 den 26:e Januari befinner vi oss mitt på vasagatan i stockholm vi parkerar tillsammans våra bilar mitt i vägen/går ur bilarna och höjer våra skyltar med valfri passande text och skriker! sänk bensinskatten!!!!  om o om o om igen tills politikerna lyssnar!

vi är cirka 30 pers just nu som är 100% redo att göra detta!  men vi behöver fler folk därför ansöker vi nu på garaget om folk som hjälper oss! lyckas vi nu få bekräftelse ifrån över 1000 svenskar som garanterat är med så genomförs detta. så kom igen nu annars skiter sig detta också!  ta ledigt från jobbet om du måste!
men kom ihåg att vi måste komma över gränsen 1000 pers!!!!!!!!!!!

vill du vara med?

1. skriv ditt förnamn!
2. skriv ifall du är på!   (inget "kanske" eller "få se hur tråden utvecklas" utan JA eller NEJ)
3. skriv ner om du är redo att parkera din bil mitt i gatan tillsammans med oss andra!

det är heller inte fel om du tar lite ansvar och skapar en mindre men fungerande demonstration utanför stockholm där du bor? samla ihop kompisarna och gör så ifall du är för lat för att åka till stockholm!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ni som finns här på garaget.org är sveriges mest bilgalna människor och antagligen dem som stör sig mest på bensinskatten. om inte ens ni orkar hur tror ni då resten av sverige nånsin skulle orka?  samma bortförklaringar jämt.. jag jobbar/ för långt bort/orkar inte..
lata arslen då får ni fan skylla er själva om ett år eller 2 när det kostar 20kr litern..

än sålänge:
5 sidor fulla med meningslösa inlägg .. 4 gorgare som bekräftat att de skall med...  det blir nog inget av detta skall ni se.. vi behöver ju vara över 1000 pers ifall nån skall lyssna på oss.. kom igen kom igen kom igen!  skriv med er!
Senast redigerat av richardoo290 (28 december 2007)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 december 2007
bra idee men inte fan åker jag till stockholm för detta. Bor i Göteborg.
Hoppas det blir ett gäng nu i alla fall smile Är trött på detta med
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (28 december 2007)

C H E V R O L E T <3

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
Beroende på hur de utväklas... Ska följa denna tråden smile
Senast redigerat av HyperSonica (28 december 2007)

Sump Runk Rätt O Slätt!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
RouziMotorsport skrev:
behöver man inte tillstånd för detta?
Annars blir ni ju haffade av snuten

vad skall dem göra emot 1000pers? lol    men ja vi ska försöka hinna med ett tillstånd...
kom igen nu rör på era feta arslen och var med!  annars får ni snart betala 20kr litern! roll

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
tillstånd är för pussies ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 december 2007
jag är lätt me ifall jag blir klar med körkortet

892 Inlägg
28 december 2007
Ta det till sommarn istället så man har någon bil att blockera med. roll

...annars kanske man kan bygga barrikad med några nedkap..ehum...lånade fartkameror. big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 december 2007
Android skrev:
Ta det till sommarn istället så man har någon bil att blockera med. roll

...annars kanske man kan bygga barrikad med några nedkap..ehum...lånade fartkameror. big_smile

eller så åker några i en massa skrotbilar sen lägger man dom på taket mitt i vägen wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
John87 skrev:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Hmm... detta är väll ingen reklam.. eller olagligt street race eller?
Bhaaa... Polis wannabee

Sump Runk Rätt O Slätt!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
HyperSonica skrev:
John87 skrev:
§8 Uppmaning till brott

Bhaaa... Polis wannabee

"Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott."

Vem har sagt nåt om att det måste vara streetrace för att det ska vara olagligt?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
John87 skrev:
HyperSonica skrev:
John87 skrev:
§8 Uppmaning till brott

Bhaaa... Polis wannabee

"Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott."

Vem har sagt nåt om att det måste vara streetrace för att det ska vara olagligt?

Och vem har sagt att en demonstration är olaglig?

Sump Runk Rätt O Slätt!

8 156 Inlägg
28 december 2007
En liten fråga... Hur hade ni tänkt att vi skulle hinna upp till Sthlm till klockan 08:00?
Sen som sagt. Jag hoppas att du har tillstånd av Chrizz...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
HyperSonica skrev:

Det är den ända tills ni visar upp ett tillstånd.

Bobo
28 december 2007
Att söka tillstånd för detta är lika med värdelöst, sedan kommer man inte få tillstånd att spärra av vägen. Bara köra outlaw stilen om man vill få rubriker.

Om det ser ut att bli något av detta, alltså många bilar då ska ni absolut kontakta massmedia några timmar innan el dylikt för att få så mycket publicitet som möjligt
Senast redigerat av Bobo (28 december 2007)

8 156 Inlägg
28 december 2007
När det gäller lagligheten så lär inte polisen räkna det som olagligt. MEN det gör inte att det blir lagligt. Massor av trädkramare blir hämtade av polisen och satta i häktet för några timmar och släpps sen.

Chrizz och jag själv har låtit dom andra trådar vara då det mest har handlat om diskussioner kring demonstrationer. Jag vet däremot inte vad han anser om att demonstrationen ska organiseras på den här sidan.
Jag ska fråga honom om det. Jag misstänker att han inte vill att Gorg ska bli inblandad i något som kan skada Gorgs rykte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
John87 skrev:
HyperSonica skrev:

hmm.. då vet du inte mycke... tror du att precis alla har tillstond tex 1 maj?..
Tror inte att precis vartenda lemmeltåg av sossar, moderater och högerfjollor har tillstånd..
O det är inget som se nån gång tjaffsat om... O det är precis lika mycke demonstration som detta skulle vara...

Så snälla.. sluta leka moralpolis... hade du inte planerat o vara med, så behöver du väll ite ens ta o kommentera detta... Gå o lägg dej o sov istället...

Ursäkta att jag låter lite bittsk... är bara trött...

Sump Runk Rätt O Slätt!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
Bobo skrev:
Att söka tillstånd för detta är lika med värdelöst, sedan kommer man inte få tillstånd att spärra av vägen. Bara köra outlaw stilen om man vill få rubriker.

Ja, det lär inte komma ett tillstånd för detta vilket då gör den både olaglig enligt svensk lag och förbjuden här i forumet.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
HyperSonica skrev:
John87 skrev:
HyperSonica skrev:

hmm.. då vet du inte mycke... tror du att precis alla har tillstond tex 1 maj?..
Tror inte att precis vartenda lemmeltåg av sossar, moderater och högerfjollor har tillstånd..
O det är inget som se nån gång tjaffsat om... O det är precis lika mycke demonstration som detta skulle vara...

Så snälla.. sluta leka moralpolis... hade du inte planerat o vara med, så behöver du väll ite ens ta o kommentera detta... Gå o lägg dej o sov istället...

Ursäkta att jag låter lite bittsk... är bara trött...

Låter som att du skulle behöva sova lite.

Tycka vad man vill om det, det är fortfarande olagligt.

Sök