3771
Sök

Mina elhissar spökar

238 Inlägg
2 februari 2006
Trådstartare
Har haft probelm med elhissarna sen jag köpte bilen, var medveten om de när köpet skedde.
Problemet är att elhissarna endast går ner. sen är de som dom inte orkar gå upp,eller rättare sagt dom går inte upp igen.

troliga orsaker är reläet till motorn i elhissen alternativt att de är motorerna som är slut, eller bara att de är nått att finjustera, notera att de är likadant på passagerar sidans elhiss med! någon som har/haft liknande fel?! så jag vet var jag ska börja att spekulera ismile?! tack på förhand

645 Inlägg
91 Inlägg
2 februari 2006
Har själv en S80 från 1999 som bruksbil - skoja du elfel jag haft big_smile Bla två elhissar paj - dock varken motor eller relä som var sönder. Det var armarna som lyfter rutan som fick bytas.. .Samma sak där att det gick att hissa ner rutan, men inte få upp den.. (inte gratis att fixa)

10 287 Inlägg
2 februari 2006
Är det samma mekanism som i Golf så är den känd för att spöka. Det är någon plastmojäng i saxmekanismen som ger upp så att rutan tillslut försvinner ner i dörren.

/Göran

C2racing skrev:
Har haft probelm med elhissarna sen jag köpte bilen, var medveten om de när köpet skedde.
Problemet är att elhissarna endast går ner. sen är de som dom inte orkar gå upp,eller rättare sagt dom går inte upp igen.

troliga orsaker är reläet till motorn i elhissen alternativt att de är motorerna som är slut, eller bara att de är nått att finjustera, notera att de är likadant på passagerar sidans elhiss med! någon som har/haft liknande fel?! så jag vet var jag ska börja att spekulera ismile?! tack på förhand

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök