3320
Sök

bilen dör när man svänger?

56 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Hejsan har en volvo 740 gle som dör när man svänger om man har mindre en ca 6-7 liter i tanken! jag själv tror det är bensin pumpen som är dålig å inte orkar pumpa? vad kan en begagnad bensin pump kosta på en skrot eller så??? å sitter pumpen i tanken så man måste bort med tanken eller finns det nån lucka nånstans som det finns på saab å e det svårt att byta? eller tror ni det e nåt annat fel? om det är billigt att  åtgärda  så gör jag det eller så säljer jag bilen å köper en annan 740i!

Tacksam för svar//MVH William

VOLVO-ligger brett å slitter däck

850turbo
2 januari 2008
Du borde köpa ny pump
Senast redigerat av 850turbo (2 januari 2008)

21 761 Inlägg
2 januari 2008
Min 240 GLT-86 börjar hacka om det är ungefär så där lite soppa kvar i tanken och jag svänger kraftigt, men pumparna är det knappast fel på. Jag tror att det lätt blir så där, kanske beroende på åt vilket håll man svänger. Men har inte testat en massa kombinationer.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 januari 2008
om du lyfter på mattan i bagaget så finns det en lite lucka skruva loss den så hittar du tankarmaruren skruva loss den "sitter med 8 skruvar eller en stor plastring" längst ner på den vid bensin pumpen så sitter det en lite gummi slang kolla om den är hel
"den brukar gå sönder " kostar inte många kronor på volvo

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök