3824
Sök

hjälp med grenrör 200sx.. akut...

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#1
imorrn ska jag montera mitt nya avgas och även extraktorgrenrör (XSpower). sitter och bestämmer tid med polaren nu som ska hjälpa mig, så frågar han mig om olje och vettnerör passar direkt... hamnar turbon på exakt samma ställe som med orginal grenrör? erl måste jag fixa stålomspunna slangar istället till oljan coh vattnet? för det hinner jag itne göra tills imorrn... behöver som sagt helst svar innan imorrn bitti... tackar för alla snabba svar..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

397 Inlägg
3 januari 2008
#2
Det beror på om du kör ett extractor så du får toppmonterad turbo?
har du lite tur så har dem byggt efter originalgrenröret..
Har du otur, har dem bara byggt ett extractorgrenrör som gör vad det skall, så får du sen modda om med stålis.. Det är bara att gå ut och titta hur det ser ut.. du märker direkt om det e knas! smile
//Stoffe

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#3
det är inte till toppmonterat... det märker jag väl inte.. jo när allt är avplockat:(

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

406 Inlägg
3 januari 2008
#4
Nu har jag inte bytat mitt själv utan kusinen gjorde det när han ägde bilen. Det är iaf xs-exktraktorrör. Antar att ditt är precis likadant. Turbon flyttas ut en bit men han har använt sig av orginalgrejorna. Jag fattar dock inte hur han fått på den för jag fick faen inte av det när jag började plocka under huven. Slutade med att jag lyfte ut hela motorn (skulle ändå göras). MItt tips är att du lossar motorkuddarna och lyfter upp motorn i ena änden, borde gå lite lättare då. Lycka till

My way or the highway? I take both sideways

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#5
okey, så du funkar det med orginal rören.. sak byta till slangar n¨n gång, fast vill ha på extraktorröret diag.. legat i skuffen i snart 2 månader så nu ska det fan på:P haha... tacka för svaren.. ska iväg och mecka nu:P

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 703 Inlägg
3 januari 2008
#6
Jag köpte ett xspower x-grenrör till min 200sx för några år sedan. Det passade inte bolt on, oljereturen fick modifieras, orginal oljetryck passade inte 100% (mao. skaffa stålomspunna slangar eller liknande ist.). Det sitter också jävligt tight emot bromsservot, har för mig att man fick ändra om den värmeskölden lite.
Se också till så att flänsarna är plana, vilket har vart lite si och så med på xspowers grejjer.


2 117 Inlägg
3 januari 2008
#7
En ledad M14 (eller var det M12?) med inbyggd spärr är också bra att investera i.
Underlättar avsevärt vid muttrarna på undersidan/baktill på grenröret (sitter trångt som attans)


BMW fantast
1 172 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#8
nu är avgaset på.. har dock grenröret och dowbpipen kvar imorrn.. ska investera in stålslangar till olja, men hinner inte tills imorrn... tror ni det går erl.. vissa säger att det gör det...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
3 januari 2008
#9
Finns ju dom som fått dit orginalrören men det ska vara lite bök med det och när dom väl sitter är det endel spänning på dem som gör att dom tillslut går av, frågan är inte om utan när.

- Time Attack -

1 703 Inlägg
4 januari 2008
#10
NIzmO skrev:
Finns ju dom som fått dit orginalrören men det ska vara lite bök med det och när dom väl sitter är det endel spänning på dem som gör att dom tillslut går av, frågan är inte om utan när.

Japp, det var det jag kände också. Sen är inte kvaliten på svetsarna de bästa etc etc.

Skillnaderna mot orginalgrenröret måste va minimal, iaf med orginal t25 och bpu.



Sök