2826
Sök

fråga angående dumpar på audibilar!

495 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
nu vill ja gå till botten med denna fråga över med dumpar till audibilar! en del säger att man inte kan ha en öppen dump och en del säger att man kan det!

hur är det egentligen?!

mvh

mig <3 vtec = sant

1 813 Inlägg
30 juni 2007
vad e det för audi.??
e det 1,8T ??
samma motor som ligger i tex skoda,golf gti turbo???
isf kan du ha det.. jag har öppen dump på min skoda octavia 1,8T har inga problem med det...!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Galen
849 Inlägg
30 juni 2007
vad jag har fattat så går det bara att ha en "riktig" dumpventil på Turbo bilar alltså audi 1,8t kan du ha en dump på men audi 1,8 som inte har Turbo går det inte, då får du skaffa en sån där fake dump.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

1 813 Inlägg
30 juni 2007
klart du inte kan ha en dumpventil på en ikke turbo bil...!! och varför köra med fakedump på en ikke turbo bil?? !! låta som man har turbo bil till vilken nytta lura sig själv och folk?! humm finns sånt man kan köpa på leksaksaffären man sätter på avgasröret så låter det som en polisbil

495 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
ja det är en audi 1,8T och haha utan turbo blir det svårt med dumventil:) men alltså, då går det att använda en öppen dumpventil på audibilar då? med 1,8t motorn? inget som kan hända eller fela?

mig <3 vtec = sant

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
30 juni 2007
FoXxIe skrev:
ja det är en audi 1,8T och haha utan turbo blir det svårt med dumventil:) men alltså, då går det att använda en öppen dumpventil på audibilar då? med 1,8t motorn? inget som kan hända eller fela?

De kan fela om du har otur...

Har själv hört om bilar som fått spel på tomgång när man satt dit en dumpventil.

Allt för den där jävla hatten!

1 813 Inlägg
30 juni 2007
det kan alltid hända fel på en motor när man ändrar om från orginal till annat..!! men vafan bara du byter tändstigt till ett annat märke kan ju gå åt helvete.. jag har iaf inte haft några problem med min dump på min bil.. vet inte om andra har haft några fel men man hör audi skoda m.m med dump så det e fler som kör med det ju=) dom rekomenderar inte att montera en dump på en bil iaf vissa modeller men vafan polisen gillar inte att vi kör med blåa lampor så va fan=) som sakt kan bara säga jag har inte några problem med dump tror inte du heller får det!!

495 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
okej, ja men dåså:D då är det bara att byta dump! och sen gör man allt för att reta polisen med:) hehe tack för alla svar!

mvh

mig <3 vtec = sant

inte som alla andra...
127 Inlägg
1 juli 2007
det som blir fel med öppen dum är att aman dumpar ut redan uppmätt luft, bilen kommer att gå fett vid växlingar och gasavslag, vilket kan skada katalysator m.m. sen hur skadligt det är finns många uppfattningar på.

sen om dumpen är felinställd blir tomgången ojämn/ obefintlig.

skulle rekomdera en hybriddump, den är både återcirkulerande och öppen.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

371 Inlägg
1 juli 2007
om man ska ersätta original bosch ventil, då blir det väll sätta dit ett dumplock?
asså om man ska ha öppen istället smile
Senast redigerat av zander (1 juli 2007)

Life is a bitch, then u die

12 Inlägg
8 januari 2008
Kolla denna så får du svar på allt:

http://www.streetside.se/index.php?main … 1663d001c6

//Dinken

Sök