3424
Sök

annan kam till volvo b230a?

80 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
#1
tänkte få lite mera klös i bettan:D men skall man satsa på att byta kam och sådant elr ska man slå på stort å sätta i en annan motor?

284 Inlägg
7 januari 2008
#2
TUmTaSS skrev:
tänkte få lite mera klös i bettan:D men skall man satsa på att byta kam och sådant elr ska man slå på stort å sätta i en annan motor?

du köper min portade och planade 405 topp wink

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

645 Inlägg
7 januari 2008
#3
Sätt i en b23e får du 136 hk (140 om du får en med h-kam men dem är rätt ovanliga).. blir nog billigast.

//Marcus Saari

Mr White
1 072 Inlägg
7 januari 2008
#4
zajja skrev:
Sätt i en b23e får du 136 hk (140 om du får en med h-kam men dem är rätt ovanliga).. blir nog billigast.

Blir garanterat mest me jobb om man gillar el...Satsa på en kam till å börja med...Kör själv me en k drar fint på de lägre geristerna oxå.


645 Inlägg
7 januari 2008
#5
Robban 245 skrev:
zajja skrev:
Sätt i en b23e får du 136 hk (140 om du får en med h-kam men dem är rätt ovanliga).. blir nog billigast.

Blir garanterat mest me jobb om man gillar el...Satsa på en kam till å börja med...Kör själv me en k drar fint på de lägre geristerna oxå.

Vart är det mer el på en b23e mot en b230a? b23e har ju k-jet (mekaniskt).. ska möjligtvis vara till kallstartventilen då.
Senast redigerat av zajja (7 januari 2008)

//Marcus Saari

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2008
#6
zajja skrev:
Robban 245 skrev:
zajja skrev:
Sätt i en b23e får du 136 hk (140 om du får en med h-kam men dem är rätt ovanliga).. blir nog billigast.

Blir garanterat mest me jobb om man gillar el...Satsa på en kam till å börja med...Kör själv me en k drar fint på de lägre geristerna oxå.

Vart är det mer el på en b23e mot en b230a? b23e har ju k-jet (mekaniskt).. ska möjligtvis vara till kallstartventilen då.

kallstartsventilen, tillsatsluftsliden, soppa pumpen ,soppa relät, tankpumpen, stryrtrycksventilen sen så ska det dras rör  å sätta dit sopa pump i tack å under bilen vet inte kan ha missat nått tongue inte riktigt att bara stoppa i

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

551 Inlägg
8 januari 2008
#7
naa billigaste trimmet till den e väl, v-kam (b230e), plana topp (1-2mm), sportfilter, modda avgassystemet lite(bort me 2 dämpare o raka rör), bort med höfläkten(fläkten som snurrar hela tiden med motorn) o i me elektrisk istället.. så får du bättre snurr på grejerna, allt detta kostar typ 1000kr, bilen går betydligt bättre mellan 2500-5000 varv..

Tips: om du vill få rally ljud o flammor ryck bort pulsairen o plugga dom 2 vakumhålen, då smäller det rätt ordenligt ibland o har du tunt slutrör kan du få långa flammor ibland också.. smile (bilen låter lite konstigt när du gör det men det märker man inte när man kör, men ha på det till besiktning det e ju nått reningsmojs)

Sen nästa steg i trimningen(dyrare)
weber 36/36
Extraktorgrenrör
2.5" sportsystem hela vägen
Senast redigerat av marven (8 januari 2008)

You can't B serious, oh K


Sök