3621
Sök

växelspak urgängad i Golf IV GTI

151 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
körde bilen för några dagar sedan och kände ingenting, men när jag satte mig i den igen var växelspaksknoppen (brunt trä) alleles lös (gick att snurra på) så jag försökte skruva fast den men den fäste bara då siffrorna var upp&ner så jag tog upp den för att se vad som var fel och såg då att det var som träjengor som hade gått sönder inutti knoppen och frågan är om jag måste köpa en ny knopp eller fixa den på något sätt? kanske köpa en aluminiumknopp som styling? /tacksam för svar //victor

48 Inlägg
9 januari 2008
vickeH skrev:
körde bilen för några dagar sedan och kände ingenting, men när jag satte mig i den igen var växelspaksknoppen (brunt trä) alleles lös (gick att snurra på) så jag försökte skruva fast den men den fäste bara då siffrorna var upp&ner så jag tog upp den för att se vad som var fel och såg då att det var som träjengor som hade gått sönder inutti knoppen och frågan är om jag måste köpa en ny knopp eller fixa den på något sätt? kanske köpa en aluminiumknopp som styling? /tacksam för svar //victor

Karlssons klister funkar utmärkt....
Ett trevligt godmorgon skämt lol
Men allvarligt, ett lim som fäster bra på trä och metall och tryck dit den bara, gör du rätt lär den inte lossna i första taget...
Du får inte rycka så våldsamt i knoppen vid växlingarna helt enkelt wink
*Säger jag som körde handen igenom halva nya stereon så fronten knäcktes m.m när jag skulle rödljus rejsa med första bilen (volvo 740GL -85).... knoppen lossnade vid växlingen med andra ord wink

Live Free, Die Hard.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 januari 2008
kan väl gå å gänga om kanske, finns speciella borrar för de, men sen om de verkligen går för en träknopp vet ja inte..kommer ju hända igen i så fall yikes så ja skulle bytt

116 Inlägg
9 januari 2008
Håller me ovan köp ny.. alltid roligt me nått nytt till bilen smile

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Teflon tejp på gängoan, och så tvingar du in den.
Eller kraftigt lim.

Sök