Det går alldeles utmärkt det där.. Körde själv samma recept på min f.d 245tic med B21ET. Vid inköp så var motorn helt standard med endast lite högre ladd, jag bytte till 405-topp vx3-kam och monterade en intercooler från 740, det gjorde STOR skillnad!!
Okej, det låter ju bra. Men kan man göra något mer? T.ex en dumpventil, vad gör den? Blir det någon skillnad effektmässigt? Jag har hört många som pratar om 940 grenrör, är dom mycket bättre?
940 grenröret är bättre. Mindre motstånd i kanalerna. Det du kan gör är att du köper 3" avgassystem,sportluftfilter,bränsletrycksregulator. Då har du tillräckligt med skjuss i grejjerna.
Absolut så är 940 grenröret bättre än org...Mycke bättre flöde i de mot för org...Satsa även på E insuget oxå för lite bättre bottenvrid när du endå ska byta toppen..
Absolut så är 940 grenröret bättre än org...Mycke bättre flöde i de mot för org...Satsa även på E insuget oxå för lite bättre bottenvrid när du endå ska byta toppen..
jo det är sant att det är bättre flöde men gör inte så mycket på den motor då den ger max 200-220 hk innan sprutet tar stopp på en 740 -760 är det betydligt bättre
vet dock inte om man ser skillnad men men när man gnistar ett sprut använder man ultraljudsvåger har jag för mig å förstorar upp bränsle kanalerna då räcker sprutet till 360 hk men det är då inte så många som gillar det för att det är gammal modigt men va fan lite ketchup efekt är ju härligt:P kostar ca 4000 att gnista på trendab
Men om jag ska ha 360hk så behöver jag ju lite mer grejer än bara sprutet., och jag hade egentligen tänkt att fixa det här över helgen.. Så det får bli lite lagom i den här, ska iaf byta underdel sen..
lagom är bäst men varför byta underdel det är ju en av dom starkaste turbo blocken orginal m-stackar å smidda kolvar finns ju inget dåligt i blocket bara sprutet