2399
Sök

rassel när bilen e kall

6 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
hoj

Min pärla rasslar lite vid kallstart det försvinner när jag trycker in kopplingen så fort det kommer lite värme i motorn försvinner det.Har precis bytt urtrampningslager,koppling packboxen och växelådsolja missljudet däremot var där redan innan och kommer endast när det är kallt så vår,sommar och höst finns det inte där.Det kommer när det är
1-2+grader och neråt nån som har nån aning om vad det är

Volvo 855 Den Enda För Mig!(tills jag hittar en amason)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
9 januari 2008
Kan inte vara ventil-tick? Det försvinner när den har byggt upp lite oljetryck. Har massor av sånt på min sierra och jag delar gärna med mig om det är så.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

6 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Har de kommit nu? För annars är väll de motorerna kända för att rassla lite vid kallstart?

det har finnits där dom 2 vintrarna jag har haft den tänkte bara om nån visste om det var något som behövde åtgärdas det låter som det kommer från växellådan med skulle den börja bli kass känns det som ljudet skulle finnas där hela tiden
Senast redigerat av Fludder (9 januari 2008)

Meister
6 763 Inlägg
9 januari 2008
Fludder skrev:
camaro67 skrev:
Har de kommit nu? För annars är väll de motorerna kända för att rassla lite vid kallstart?

det har finnits där dom 2 vintrarna jag har haft den tänkte bara om nån visste om det var något som behövde åtgärdas det låter som det kommer från växellådan med skulle den börja bli kass känns det som ljudet skulle finnas där hela tiden

Verkar konstigt om de kommer från lådan. För de är väll ventilerna som brukar ticka lite.

6 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Fludder skrev:
camaro67 skrev:

Verkar konstigt om de kommer från lådan. För de är väll ventilerna som brukar ticka lite.

yeep det gör dom alltid när den e kall jag fattar inte vad det är bara som sagt lite värme så försvinner det och när jag trycker in kopplingen försvinner det men det är så otroligt irriterande att inte veta vad det är har inte kunnat lägga så mycket tid på bilen innan eftersom det kom in barn i bilden när vi köpte den så nu håller på och fixar iordning den byter lite slitdelar mm och det stör mig nåt enormt he he
Senast redigerat av Fludder (9 januari 2008)

Sök