3036
Sök

Formel 1 bana i Halmstad?

137 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Ett par eldskälar har dragit igång ett projekt för att få till en omfattande motorsprort arena i Halmstad.
Verkar finnas finansiärer, med det råder delade meningar hos politikerna.
Man kan ju bara hoppas att detta inte rinner ut i sanden.Den som lever får se......
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=288375

Denna skulle nog ha varit i "Allmänt", men hur flyttar man?
Senast redigerat av FH16 (8 januari 2008)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

1 311 Inlägg
8 januari 2008
Låter intressant... alltid kul med fler riktiga banor i sverige... och varför inte en F1 bana så man kanske kan se ett lopp av lite värre karaktär big_smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

52 Inlägg
8 januari 2008
Var någonstans ville dem lägga den först? Vore kul med en bana däruppe, nya friska vindar och öppnar stora möjligheter. Både för alla jobb som binds till projektet och till framtida jobb vid anläggningen.

It's nice to be important but it's more important to be nice.

137 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Limey skrev:
Var någonstans ville dem lägga den först? Vore kul med en bana däruppe, nya friska vindar och öppnar stora möjligheter. Både för alla jobb som binds till projektet och till framtida jobb vid anläggningen.

Jag tror att det har handlat om området nord/väst om flygplatsen hela tiden.....Även om nu anläggningen byggs så tror ju jag att det dröjer att få dit F1, något annat GP måste väl då hoppa av.

52 Inlägg
9 januari 2008
Ah så det är därborta.. hur kan kommunpolitikerna få det till för nära stadskärnan i så fall? roll

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
9 januari 2008
KOmmer bli ett jävla liv från miljöaktivster med som inte fattar att mycket av bränslet som används just nu är av miljöklass. Sen kommer någon sur kärring gnälla över att det låter.

I Gustavsberg så rev man ju en hel del motocrossbanor och man lovade att man skulle bygga en ny. Har inte kommit någon än, man tänkte lägga en jämte motorvägen men som jag fattade var det för högt ljud.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

137 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Husssar skrev:
KOmmer bli ett jävla liv från miljöaktivster med som inte fattar att mycket av bränslet som används just nu är av miljöklass. Sen kommer någon sur kärring gnälla över att det låter.

I Gustavsberg så rev man ju en hel del motocrossbanor och man lovade att man skulle bygga en ny. Har inte kommit någon än, man tänkte lägga en jämte motorvägen men som jag fattade var det för högt ljud.

Ja det blir säkert så....alltid är det någon som ska sätta sig på tvären.
Personligen tror jag inte att detta blir av, för enligt deras ritning så är det ett enormt område som ska släppas till + att på området finns det hus o gårdar.....

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
10 januari 2008
Haha fan va nice, denna artickeln missade jag nog i morgontröttheten när jag läser hp!
Men det hade ju vart skoj, Inte för att jag är jätteintresserad av varken stcc eller någon annan form av organiserade tävlingar wink så hade det vart kul att titta på nå race då och då, själv har jag inte orkat mig upp till falkenberg då mitt intresse inte sträcker sig riktigt så långt tongue
Senast redigerat av Cloudsurfer (10 januari 2008)

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

4 506 Inlägg
10 januari 2008
Jag säger Go for it! Det hade värkligen vart bra för den Svenska Motorsporten! och intresset! Man får väll hoppas på att de hittar en platts och att Moderaterna konkar smile

Kan du andas kan du dö.

BMW fantast
1 172 Inlägg
10 januari 2008
behöver verkligen mera banor i sverige.. en stor bana som klarar av f1 och moto gp är inte fel.. kostar dok miljoner att arangera f1 så lär ta månag år innan man hamnar på kartan med f1 i sverige, men mans ak tänka framåt... dom hade gärna fått placera banan nere i skåne...big_smile här borde väl vara bönenr som är villiga att sälja ex antal åkrar för en sån mega attraktion:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

155 Inlägg
10 januari 2008
Vi får nöja oss med att det blir stcc race i centrala göteborg runt 14 juni i sverige.
Jag tycker att svenska racingbanor måste rustas upp och bli bättre och hålla internationell klass så att vi kan få se lite mer internationell racing i sverige.
Nu kommer väl också wtcc till anderstorp men den banan är ju inte den modernaste heller.
Lustigt att finnarna inte bygg f1 bana med tanke på att de spottar in nya stjärnor hela tiden, nu har de ju kimi i ferrari och kovalainen i mclaren/mercedes

140 Inlägg
10 januari 2008
jag vet vilka eldsjälarna som håller i de är wink kommer F1 till Halmstad så lovar jag att krypa naken runt hela banan.
Senast redigerat av m3lunde (10 januari 2008)

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

52 Inlägg
10 januari 2008
m3lunde skrev:
jag vet vilka eldsjälarna som håller i de är wink kommer F1 till Halmstad så lovar jag att krypa naken runt hela banan.

Jag lovar att filma. wink

1 174 Inlägg
10 januari 2008
Ja, det hade ju inte varit helt fel..

"If you're in control, you're not going fast enough"

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2008
hade vart kul o rasta mercan på en f1 bana tongue ha ha

Sump Runk Rätt O Slätt!

140 Inlägg
11 januari 2008
Limey skrev:
Ah så det är därborta.. hur kan kommunpolitikerna få det till för nära stadskärnan i så fall? roll

de får du göra och lägga upp filmen här på garaget haha

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

Makaronborrare
993 Inlägg
11 januari 2008
När dom ändå är i gång att bygga en F1 bana kan dom ju bygga en raka som går att köra 402m också tongue

140 Inlägg
11 januari 2008
calibra1992 skrev:
När dom ändå är i gång att bygga en F1 bana kan dom ju bygga en raka som går att köra 402m också tongue

de va de som va meningen från början (402m)jag va med och skrev på listor m,m men de fanns ingen mark som va tillgänglig,
så hur man nu skall få plats till en f1 bana de skall bli spännade;)

Makaronborrare
993 Inlägg
11 januari 2008
m3lunde skrev:
calibra1992 skrev:

de va de som va meningen från början (402m)jag va med och skrev på listor m,m men de fanns ingen mark som va tillgänglig,
så hur man nu skall få plats till en f1 bana de skall bli spännade;)

Ja det blir ju spännande smile Hmm ingen mark tillgänglig? Säger dom som bygger en massa fula köpcentrum på bra marker tongue

Sök