2285
Sök

Grill lackering!!!! TIPS:::::

3 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Hej alla bil älskare.Vet nån var nånstans i Stockholm kan jag lacka min nya grill?Vet inte en enda bil lackerings firman.Kan man lacka själv med burk lack eller?Resultatet kommer att bli kass tror jag,nån som kan det om lackeringen?Tacksam=)
Senast redigerat av rs-manijak (23 april 2007)

Var i stillhet och se ett tydligt mönster flyta genom ditt liv,INGENTING SKER AV EN SLUMP!!

16 Inlägg
23 april 2007
du kan lacka med burk fast då måste du lacka med en speciell grundlack eller vad man ska säga den blir gummi aktig sen kan du ha på den rätta färgen det är ju för att inte färgen ska spricka annars om du ska lacka med kompressor så måste du ha en speciell härdare i så färgen härdar inte helt som innan då det spricker inte lika lätt

Fatso Forgetso
97 Inlägg
23 april 2007
Använd klarlack efter du använt färgen som du ska ha. Då glänser det som en lack gör.

Drive It Like Elwood

24 Inlägg
1 januari 2008
Tråd bump smile

Ska man göra något åt den kromade plasten som det är på orginal-grillen till VOLVO 745 innan lackering? Slipa ner till ren plast före? (tänkte att det kanske finns risk att den flagnar med tiden.

Sedan vid lack. funkar vanlig primer, svart lackering o sedan klarlack?

Tack på förhand
Senast redigerat av morecore (1 januari 2008)

1 010 Inlägg
1 januari 2008
japp!

jag lackade min grill i sommras...mer bilder å förklaringar hur ja gjorde hittar du i projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=48806

tycker dock inte du ska slipa för mkt om du inte har repor och skador på grillen...

24 Inlägg
1 januari 2008
Tackar!
Tog bort mina extraljus o förra ägaren hade inte gjort så bra jobb. Därför var det 2 sprickor i grillen som nu är limmade med 2Komponent lim. Det är väl i dessa 2 skarvar som man isf behöver slipa lite. Men i övrigt gör jag som du säger, och undviker total slipning! Låter Primer´n göra jobbet!

1 010 Inlägg
3 januari 2008
morecore skrev:
Tackar!
Tog bort mina extraljus o förra ägaren hade inte gjort så bra jobb. Därför var det 2 sprickor i grillen som nu är limmade med 2Komponent lim. Det är väl i dessa 2 skarvar som man isf behöver slipa lite. Men i övrigt gör jag som du säger, och undviker total slipning! Låter Primer´n göra jobbet!

japp...de du kan göra är köpa sprayspackel å spraya på lite å sen finslipa antingen tort eller med våtslip för att få en superfin yta...men annars borde de inte behövas..

lycka till å glöm inte bilder wink

24 Inlägg
3 januari 2008
JockeT skrev:
japp...de du kan göra är köpa sprayspackel å spraya på lite å sen finslipa antingen tort eller med våtslip för att få en superfin yta...men annars borde de inte behövas..

lycka till å glöm inte bilder wink

Körde 55 mil igår, idag bytte jag bromsskivor o belägg, fixade då även grillen. Tog bort "det manliga volvo-emblemet" samt de två armarna. Sitter ju lite fästen bakom detta som uppenbarade sig, men jag lät va som det va.

Bestämmde mig för att behålla den mattare, inre, plasten och gjorde istället den kromade ramen blanksvart.
Primer, svart färg och klarlack användes, a´la biltema.

Lite bilder då. Som tur är har man lackbox på jobbet!

http://www.garaget.org/gallery/archive/75705/221793_wnzwg4.jpg
Nylackad gril på en skitig bil!

http://www.garaget.org/gallery/archive/75705/221799_7p6tvf.jpg
Grill-ramen får sig svart färg o klarlack. Blir snyggt med den inre matta grillen.

94 Inlägg
11 januari 2008
bullrider skrev:
du kan lacka med burk fast då måste du lacka med en speciell grundlack eller vad man ska säga den blir gummi aktig sen kan du ha på den rätta färgen det är ju för att inte färgen ska spricka annars om du ska lacka med kompressor så måste du ha en speciell härdare i så färgen härdar inte helt som innan då det spricker inte lika lätt

vad är de för grundlack du menar?
vad heter de och vart hittar ja de?
måste man ha de el?

Sök