3665
Sök

Turbo mätare vid lättrycksturbo??

60 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
enl vad säljaren sa till mig när ja köpte min 9-5 2,3t så sitter det en 185hk lättrycksturbo i bilen... men jag har en turbomätare... är jag helt fel ute om ja säger att ja trodde inte det satt turbomätare i lättrycksturbo bilar?? alla bilar saab tillverkar är ju lättrycks...
det borde ju därför vara stora turbon anser jag.... eller går det å koppla en lättrycks tioll en turbomätare oxå??

preem pump
836 Inlägg
16 februari 2007
det sitter samma turbo i lättrycks som i fulltrycks turbo modellerna (i alla fall 9000) och ja det går  att koppla laddtrycksmätare även till lätttryckarna

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Lokförare
126 Inlägg
17 februari 2007
Skylab skrev:
alla bilar saab tillverkar är ju lättrycks...

eh va? sen när då?

Saab 900 Aero -96

864 Inlägg
17 februari 2007
Skylab skrev:
det borde ju därför vara stora turbon anser jag....

Vad menar du? saab har tillverkat o tillverkar fortfarande många bilar av fulltrycksmodell...9-5 med 185hk är väl förövrigt fulltrycksmodell? tror däremot inte att lättrycksmodellerna kommer med laddtrycksmätare som standard..

DFFL
9 020 Inlägg
17 februari 2007
Skylab skrev:

Så du tror att 9-5 Aeron som min pappa hade innan skulle ha en liten lättrycksturbo?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
17 februari 2007
alla saab har ju inte lätttrycksturbo... kusinens 9-5 aero ä då ingen lätttryckare...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 februari 2007
Är det inte så att de sitter samma turbo i? För jag vet att ngn volvo modell har det det ända som skiljer sig egentligen är laddet.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Aeropilot
45 Inlägg
14 januari 2008
Kornz skrev:
Är det inte så att de sitter samma turbo i? För jag vet att ngn volvo modell har det det ända som skiljer sig egentligen är laddet.

Jag vet tråden är gammal men oj vad fel att dra paralleller mellan SAAB och VOLVO

I en AERO av 9-5/9-3 sitter en Mitsubishi TD04 och den sitter inte i lättrycksversionerna.

BASTA!!!!!

Slutklämmen i detta är väl... har du inte koll så kan du lika gärna vara tyst än att komma med felaktiga påståenden eller liknelser med andra helt ovidkommande märken.

Min personliga uppfattning om volvo lämnade jag utanför denna gången...

Tack för ordet.

PS. jag citerar din signatur:
"Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter." DS.
Senast redigerat av micketurbo (14 januari 2008)

9000 Aero -96 *såld* 9-3 Aero -02 *såld*
9000 Aero MapTun Individual *skrot* 9-5 Aero MapTun Steg 2 *såld*
9-5 Aero -05 MapTun BioPower *nuvarande* 9000 Aero -95 *såld* 9-3 Aero SC TTiD -09 *nuvarande*

Sök