2275
Sök

RaktRör på golf tdi

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 januari 2008
En dumpventil hör inte hemma på en diesel, är bara fjantigt och alla motorkunniga människor kommer att stå och skaratta åt dig då den inte fyller någon funktion.

Vill du ha en dumpventil så skaffa en bensinturbo..

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

341 Inlägg
14 januari 2008
Var inne o besiktiga min bil idag utan katt eller ljuddämpare..... Gick sådär smile "Ska det inte vara ljuddämpare och katt på en 2004:a?" Sen gick han o hämta en annan besiktningsman o stog o diskuterade det och min lilla vinga ett tag.... Sen kom de fram till att jag nog fick sätta dit en katt o någon form av ljuddämpare...... Jaja, tveksamt med det med en massa böter dock, tror de hade nämt de i så fall....

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 januari 2008
"Om avgasreningen inte fungerar, t.ex. beroende på en defekt katalysator, så leder detta till ombesiktning. Så länge katalysatorn har gått sönder av naturliga orsaker så är detta den enda påföljden.
Om någon däremot avsiktligt har modifierat avgasreningens funktion, så skall bilen registreringsbesiktigas inom en månad. I fallet med katalysatorn så spelar det ingen roll om den har modifierats, eller helt tagits bort. Om en registreringsbesiktning inte utförts inom en månad riskerar du 600 kr i böter."

EDIT: källa "Lag och rätt - bilnavet"
Senast redigerat av MeloveGolf (14 januari 2008)

1 827 Inlägg
14 januari 2008
Mrjockos skrev:
haha att folk alltid ska övedriva när de gäller böter, kul å läsa:D

Det kallas inte böter, kör du utan katt så är det skadestånd för miljöbrott.

Och ja, det kostar så mycket.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök