3678
Sök

motorproblem Audi a4 1.8T!!!

62 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
Jag har stora problem med min Audi!
vid Gaspådrag så hackar den och tappar kraft , den känns som den ska ramla sönder typ
Jag har bytt luftmassemätarn för den var död och då blev tomgången bra i alla fall , men den hackar som in i guden endå!
jag hade även felkoden att gasspjällspotentiometern var sönder och den har jag bytt idag men det är fortfarande samma problem! Är det någon som har något bra tips eller lösning på detta problemet så vore det asgutt!! skriv till mig om ni har några frågar eller dylikt!

Snyggt ska det va !

3 Inlägg
4 oktober 2007
Kolla slangen till magnetventilen, en polare hade samma problem o han köpte ny slang så funkade de super igen. Så prova det!
Lycka till //pontus

Hej

550 Inlägg
6 oktober 2007
Har du grundinställt gasspjället ?????

10 287 Inlägg
6 oktober 2007
Årsmodell???? .... roll

/Göran

siriusx skrev:
Jag har stora problem med min Audi!
vid Gaspådrag så hackar den och tappar kraft , den känns som den ska ramla sönder typ
Jag har bytt luftmassemätarn för den var död och då blev tomgången bra i alla fall , men den hackar som in i guden endå!
jag hade även felkoden att gasspjällspotentiometern var sönder och den har jag bytt idag men det är fortfarande samma problem! Är det någon som har något bra tips eller lösning på detta problemet så vore det asgutt!! skriv till mig om ni har några frågar eller dylikt!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 586 Inlägg
15 januari 2008
du kanske skulle ta och kolla stiften

Sök