3922
Sök

Köpt något till bilen som du vill varna andra för?

Filkörning?
852 Inlägg
15 januari 2008
verktyg från biltema funkar bra. däremot har jag köpt ett mellanrör (de från katen till bakre) på en mazda 626 som satt 2 dm snett ett hellvetess jobb att fixa till de >.<

sen köpte ja en vattenpump till en 240. läckte som satan. kinkigt värre hmm

de e dock de ända jag köpte i bildelsväg där. rekomenderar inte bildelarna men verktygen e ok smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Portal skrev:
rekomenderar inte bildelarna men verktygen e ok smile

Köpte en vattenpump till min gamle 740 på Biltema och den var det inget fel på smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2008
John87 skrev:
Portal skrev:

Köpte en vattenpump till min gamle 740 på Biltema och den var det inget fel på smile

Säljer inte mekonomen, meca etc ngn skit då? Den här tråden blev
ju en "Biltema-tråd"... tongue

OEM <3

5 198 Inlägg
15 januari 2008
Bjork skrev:
John87 skrev:
Portal skrev:

Säljer inte mekonomen, meca etc ngn skit då? Den här tråden blev
ju en "Biltema-tråd"... tongue

Som alla andra såna här trådar..

7 Inlägg
15 januari 2008
Thorssa skrev:
LED-bakljus. Verka vara standard med för klena motstånd i dem vilket leder till släckta dioder.

Jag har med köpt LED-bakljus men jag skickade tillbaka dom och sa att dom skulle sätta dit större motstånd och när jag ficktillbaka dom sen funkade dom felfritt.

/Olsson

Smålänning
7 887 Inlägg
15 januari 2008
Köpte Kinasommardäck till bilen, Goodride, och sånna ska ni undvika tycker jag.
Helt ok rakt fram i torrt, men greppar ingenting när det är blött... Kan åka på handbromsställ i rondellerna även om den knappt tar...

Tyckte inte dom va så dåliga, men sen köpte jag KUMHO vinterhjul, och dom greppade mycket bättre t.o.m på torr asfalt... Rekommenderar därför varmt att köpa Kumho I´ZEN KW22...

Biltema har allt jag köpt (inte så mycket hmm ) hållt. En polare köpte verktyg där, och dom håller utmärkt. Blocknycklar...
I eskroten sitter RCA kablar från biltema, och dom funkar suveränt, och hemma har jag en lite garagedomkraft från biltema, som funkar ypperligt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

281 Inlägg
15 januari 2008
Smajly skrev:
emil1986 skrev:
Allt på Biltema, är det inte fel på produkten redan i butiken går det sönder så fort det används. Gäller även icke bildelar t ex pennor, stövlar, fiskelina, väckarklocka, snöskyffel o s v. Stövlarna kanske man inte ska klaga så mycket på, de håller i några timmar i alla fall!

Men nu ska jag hålla mig till ämnet bildelar. Köpte en laddningregulator till Forden när jag hade den, den var bara halv. När jag kom tillbaka och klagade sa personalen att det ska vara så eftersom även de andra på hyllan också bara har halvklara från fabrik. Ja, vad ska man säga. Suck!

FELTEMA

Rätt märkligt va.. att du köpt halva butiken fast du säger att ALLT gått sönder.. Varför i hela fridens namn handlar du så jädra mycket där då?

lol Jag instämmer big_smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

2 283 Inlägg
15 januari 2008
Köpte STP powerbooster till bilen och enligt tester ger det -2% effekt.

Inget annat att varna för

R.I.P. Michael Jackson!

440 Inlägg
15 januari 2008
SLUTA klaga på biltema! jag ahr köpt mycket skaer där och väldigt få saker som är sönde rom man kolalr antalet dem säljer/tillverkar. och om man får fel på grejor från dem så e det bar att åka och byta jag har inte änns behövt visa kvitto:) drog sönder ett fast drag då jag hadde 3meter förlängning dock(A) kanske inte gjort för dte:) men dem gav mig ett nytt i handen och sa(hoppas du ej tar i för mycket denna gången typ) hehe skit bra service smile plus:) men tändkablarna har jag tyvär haft lite problem med där.. ananrs har allt varit kannon:) mvh jim

jim ..

BMW fantast
1 172 Inlägg
15 januari 2008
Pikey skrev:

NYFIKEN NU. vem ahr gjort dom testerna roll

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Biltokig
870 Inlägg
15 januari 2008
AeroMalm skrev:
Pikey skrev:

NYFIKEN NU. vem ahr gjort dom testerna roll

en snabb sökning och du hittar flera st wink
Samma gäller för NOS version och flera andra som inte brukar säljas i sverige...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
15 januari 2008
det mesta jag köpt på REALCAR för att bryta klagandet på biltema!
Köpte en vinge till s40n, i ett av fyra skruvhål fanns inga gängor överhuvudtaget, och enligt dem skall den passa hålen från orginalvingen, skiljde nästan en cm för att passa.
Köpte diodsidoblinkers där, självklart var det en som lödningarna till kablarna hade släppt på, om de överhuvudtaget suttit fast...
Sen har man ju sett passformen på en del av deras kjolpaket till x40...

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
16 januari 2008
crx_jim skrev:
SLUTA klaga på biltema! jag ahr köpt mycket skaer där och väldigt få saker som är sönde rom man kolalr antalet dem säljer/tillverkar. och om man får fel på grejor från dem så e det bar att åka och byta jag har inte änns behövt visa kvitto:) drog sönder ett fast drag då jag hadde 3meter förlängning dock(A) kanske inte gjort för dte:) men dem gav mig ett nytt i handen och sa(hoppas du ej tar i för mycket denna gången typ) hehe skit bra service smile plus:) men tändkablarna har jag tyvär haft lite problem med där.. ananrs har allt varit kannon:) mvh jim

10 år garanti på alla verktyg från biltema e ett stort plus!!

sen ska man akta sig för att köpa tänddelar där, dom är inte kända för att hålla så länge, men ag köper väldigt mkt annat på biltema.. billigt e bra för en student! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Biltokig
870 Inlägg
16 januari 2008
båge skrev:
crx_jim skrev:

10 år garanti på alla verktyg från biltema e ett stort plus!!

sen ska man akta sig för att köpa tänddelar där, dom är inte kända för att hålla så länge, men ag köper väldigt mkt annat på biltema.. billigt e bra för en student! smile

biltema är bra grejer till bruksbilen det wink jag menar de tar typ 25 spänn för en rotor eller 50 spänn för ett fördelarlock, då kan man byta dubbelt så ofta istället roll

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök