Blev stoppad i en hastighetskontroll för ca2 år sedan, där polis hävdade att jag kört 117 på 90 väg. Jag ville då se på "laserpistolen" för att se den påstådda hastigheten. Detta var då ej möjligt, för polisen som hade lasern var gömd bakom en buske eller liknande 200m bort!!!! Dessutom hade sagda polis redan "skjutit" på 3-4 bilar efter mig. Blir lite tjafs, men polisen orkar inte fortsätta utan släpper iväg mig med orden: Vi ska hålla koll på din bil!
1 år senare åker frugan dit för fortkörning med denna bil
Lycka till och stå på dig, erkänn ingenting utan anlita en advokat om de vill ta det till domstol.
Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
skulle de varit smarta poliser hade de satt dig på vårdslöshet i trafiken gjorde de med en arbetskompis då han körde om dem i 180 och de ej kunde klocka han.
men vadå? är dom säker på at du körde dÅ? du kunde väl släppt av föraren när inte dom såg de, dessutom kostar det betydligt mer än 3200 att ta det till tingsrätten, nått som staten förlorar på.. så neka så mkt du kan
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jag ville då se på "laserpistolen" för att se den påstådda hastigheten. Detta var då ej möjligt, för polisen som hade lasern var gömd bakom en buske eller liknande 200m bort!!!! Dessutom hade sagda polis redan "skjutit" på 3-4 bilar efter mig. Blir lite tjafs, men polisen orkar inte fortsätta utan släpper iväg mig med orden: Vi ska hålla koll på din bil!
Fundera på det där också.
Visst har man rätt att få se hur fort man har kört? Annars kan ju dom ta in vilken bil som helst och säga vad som helst.
Ska fråga grannen min som är trafikpolis om hur det ligger till. Han är bra och göra med.
jag tror att du slipper böta, ord står mot ord. men du får gärna säga vad som händer efter förhöret!
njäe, riktigt så enkelt är det inte. Hans ord står mot 2 stycken tjänstemän i tjänst ord. Snutar kan backa upp varandra riktigt långt om dom envisas. Kommer att dras till tingsrätt om dom vill gå hela vägen. Och då får du ju ta ställning till om d är värt den vändan. Men på förhöret kan du ju alltid neka