är det till ett fartyg? Såg något program på tv om det häromdan
Märke: Wartsila-Sulzer RTA96-C 14 cylindrar med en total volym på 25.480 liter Vikt: 2300 ton. Maxeffekt: 108.920 hk och ~75 miljoner Nm @ 102rpm......
Fiiine maskinen
Sharky skrev:
Tänk på att även överfallen behövs bytas till......tja.....fan vet....
Får jag rekommendera dessa:
Överfall/lager till en 9-5 som gått lite för länge med samma olja.....
Märke: Wartsila-Sulzer RTA96-C 14 cylindrar med en total volym på 25.480 liter Vikt: 2300 ton. Maxeffekt: 108.920 hk och ~75 miljoner Nm @ 102rpm......
Fiiine maskinen
Sharky skrev:
det finns ju olika sånna... men jag skulle vilja se turbon till dom där motorerna.. The Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine. Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour. hehe fyy faan och tanka den! varvar ju tokmycket! 102 rpm tro hur myckat luft den suger in..
Fiiine maskinen
Sharky skrev:
Hur kan de va 14 cylindrar? Jag ser bara 8 ..ja vafan de nu heter, vevstakinfästningar?
Lite slarvigt av mig att bara lägga in texten utan kolla att den stämde med bilden .....på sidan (som bilden är tagen ifrån) ligger det fakta på den 14cylindriga motorn men bilder på lite allt möjligt.
Hursom, bilden är på en den 10cylindriga varianten. Ordet du sökte är förresten vevtapp eller vevsläng