Blida skrev:
Inna du börjar med en Konvertering eller ens börjar leta Kit så skall du fråga dig själv om du skall lägga laddrtycket runt 0,4-0,5bar som max alt om du skall lägga dig kring 0,8-1,5bar eller nått sånt.
Just för att kostnads skillnaden är VÄLDIGT stor mellan dom olika.
Med det låga laddet kan det många ggr räcka med att du stoppar dit en extra topplocks packning.
Medans det andra kräver stakar,kolvar minst och nån form av EMS liknande.
Kitet du visar på bild är ett vanligt universal kit som är tänkt att vara lagom för dom bilarna som står.
INTE att det PASSAR dessa bilar.
Där av att det inte är med IC eller grenrör etc tex.
Mitt tips om du skall T-konvertera är att tänka på följande:
Köpa ett kit som är så komplett som möjligt.
Gärna ett lite dyrare kit än dom billigaste för att få så hög kvalitet som möjligt på delarna.
Vara medveten om att varje år vara tvungen att plcoka bort turbo m,m m,m inför besiktningen.
Ev kanske bli ersättnings lös vid ev olycka iom att F-bolaget inte gillar din bil längre om dom ser konverteringen m,m m,m.
Om man inte kan meka och greja med det själv och inte är så insatt i det hela skulle ja säga att kostar dig ca: 50k på en höft plus 10k till i delar som man inte tänkt på.
Går absolut att få det billigare än så,men se det som en bonus då helt och hållet till vad för priser du lyckats hitta saker till och hur mycket du gör själv etc etc.
Mvh