Tjena , nu är det så att jag har krockat med min m3a, och jag får ej försäkring på den.. Tyvärr så är motorn defekt på den och nu söker jag en motor till min m3a, det är en m3 e36 3.2L "97. Finns det någon här inne som kanske vet nånstans på nån sida vart jag kan hitta en 3.2 liters motor till min bil ? (Har kollat bildelsbasen.. Mvh!
Först och främst så skall du lägga ut en köpes annons på blocket.se om att du söker en "s52 m3 (z3m) 3,2 321hk" motorn så får du se att en hel del kommer höra av sig (lämna bara mail så kan du ringa upp dom som är seriösa).
Sen dyker det upp ibland på "blocket.se och autopower.se" s52 motorer för 30000+ ibland så håll ögonen öppna.
På ebay.de (tyskland) har det legat en på 22.000kr men den va såld nu... Lycka till! // Mvh
Jag tror du tjänar mest på att sälja bilen som den står just nu! En m3 motor i bra skick till 3,2 lär gå på 40k minst. sen har du säkert plåt skador så kanske 10-15k till i delar? pluss jobbet? sälj den som den står iställe.. får nog ut rätt bra för en smälld m3a tror ja..