3526
Sök

Volvo bästa svenska bilmärket eller inte?

160 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
SJODIN222 skrev:
tkd_rille skrev:

de gamla volvo bilarna har aldrig varit snygga smile 940 och bak är inte snygga nånstans!

men annars enligt mig skulle jag aldrig vilja byta min bruksbil de kommer faktiskt förbli volvo, då jag aldrig någonsin har haft några problem med den, och att den varit billig som fan.
sen att den är mycket komfortabel vid resorna är bara pluss.

äntligen nån med lite IQ, hehe;), har du en IQ på en 145 nånting va?

haha ja man vet aldrig wink vågar inte kolla.

vill tillägga med att de nyare volvona blir bara så otroligt vackra, linjerna på den nya v70 bland annat smile jeepen är grann pluss s80n hehe.

japanare suger i mina ögon idag smile tyvärr.
haft 3 japanare och alla har haft mycket stora problem om jag ska jämföra de med min volvo.
smile  Pluss att tycker man en volvo är plastig i nutid, hur ser inte toyota ut invändigt då? bara exempel.!
honda civic dessutom rejält plastigt hehe dock nice att titta på, men jag väljer en funktionsduglig och billig bil framför japanskt nu istället faktiskt. Nu behöver jag inte specialverktyg längre.

ja men exakt:)

176 Inlägg
26 januari 2008
Har precis alla glömt av Indigo...feta, ja just det va ju volvo...hoppsan.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Förjaevle Brao
555 Inlägg
26 januari 2008
Länge leve volvo;) hellre volvo å saab än japanare.....

7 120 Inlägg
26 januari 2008
Performance_ skrev:
Länge leve volvo;) hellre volvo å saab än japanare.....

Hörru! Tänk på vad du säger tongue

"the real jerk"
301 Inlägg
26 januari 2008
alla märken har för o nackdelar ta volvo
för: säker,lastutrymme,bakhjulsdrift,billiga att äga,gott rykte,trimmvänliga
nackdelar: törstiga,aldrig formgivna utan bara fykanter,klumpiga,dålig elektronik, tråkiga (i mina ögon)

saab
för:formgivna,säkrare,trimmvänliga,innovativa,framhjulsdrif,smidiga
nackdelar:dåligt rykte,"sjukdomar", (kommer inte på mer men det finns säkert mer)

så beronde på vad du vill ha så kan du välja saab eller volvo jag ser ingen direkt fördel med en volvo förutom att sladda lite kanske. och som jag ser det så tror jag att volvo har lite lättare för at brinna (dock inte ofta) jag har själv sett en 240 (tror jag det var) brinna och dom bilar mina bröder har sett brinna har bara varit volvosar. plus att man läser lite då och då att en bil har brunnit och då brukar det vanligtvis vara en volvo.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

399 Inlägg
26 januari 2008
VOLVO big_smile Ja gillar det big_smile

VOLVO for life

huh?
10 427 Inlägg
26 januari 2008
Finns många stiliga små veck och linjer på container-Volvos som man inte ser i första ögonkastet.
Så att bilarna är helt odesignade är ju lite fel.. Wilsgaard ritade ju även Amazon, 164, P1800 ES (överdesignade 'kombi'-röven, som kom tillbaka i 480 & C30) osv osv

Sen att nästan dom kantigaste special-Volvosarna (Volvo 262C & Volvo 780) har ritats/byggts av italienska designutvecklaren Bertone är ju rätt intressant, bland massa gamla AlfaRomeos/Lamborghinis m.m.. Men det är klart, är ju ingen tanke med designen.. eller? lol
Senast redigerat av steifan (26 januari 2008)

Sök