2968
Sök

laddtryck saab 9-5 2,3t

235 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
hallå... monterade en laddtrycksmätare i saaben igår... hur mycket ska den ladda vid acceleration på 3an eller 4an? bilen är chippad av STT..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 januari 2008
Är det en fulltryckare så 1,0-1,5 kanske ??

Har för mig att min laddar däromkring iaf.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

235 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
oki... ja min laddade 1,0- 1,1 typ.. tyckte det verka mycket men det kanske det inte är då smile
tackar för svar

6 170 Inlägg
28 januari 2008
Jo men när dom chippar så höjer dom ju för det mesta laddtrycket, det e väl så dom fuskar fram mer hästar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

2 164 Inlägg
29 januari 2008
Dom riktigt seriösa trimmarna ändrar lite tänd tider och optimerar motorn för BF98 men alla firmor gör ju olika.
skulle säga att de nog är lite svårt exakt vad laddtrycket ska ligga på för de måste du höra med din trim leveratör men runt 1,1 låter ju ganska rimligt för en liten ökning av effekten.

MVH

F

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
29 januari 2008
Ditt laddtryck kan nog vara vettigt där, det går dock att feta på mer om du har någon som kan ändra i programvaran. Du kunde ju åkt 1,4 utan problem.

Tboc: Din laddar 1,6 på de växlarna, annars har något hänt. Eller ja att något har hänt kan vi nog enas om, men innan ditt haveri.
Senast redigerat av NoXXaN (29 januari 2008)

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

6 170 Inlägg
29 januari 2008
NoXXaN skrev:
Ditt laddtryck kan nog vara vettigt där, det går dock att feta på mer om du har någon som kan ändra i programvaran. Du kunde ju åkt 1,4 utan problem.

Tboc: Din laddar 1,6 på de växlarna, annars har något hänt. Eller ja att något har hänt kan vi nog enas om, men innan ditt haveri.

Det enda som hänt e att jag e lättare på foten än vad du är wink

Mindre gas - mindre ladd tongue

EDIT: Det är förresten inget i toppen som gått utan någonting längre ner i maskineriet. Nissen sa att kolven i fyran glappade rejält :S

Förslag på vad faen det kan vara ??
Senast redigerat av TBOC_Razor (29 januari 2008)

BioPower by MapTun
238 Inlägg
29 januari 2008
TBOC_Razor skrev:
EDIT: Det är förresten inget i toppen som gått utan någonting längre ner i maskineriet. Nissen sa att kolven i fyran glappade rejält :S

Vevlager ras tro. Bara riva isär och ta domen då.
Senast redigerat av Crille_9_5 (6 februari 2008)

Maptun #3 BioPower Inviduell

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
29 januari 2008
TBOC_Razor skrev:
Det enda som hänt e att jag e lättare på foten än vad du är wink

Mindre gas - mindre ladd tongue

HAhaha ja därför ras! Dessa motorerna ska gå HÅRT!

Lagerras skulle jag nog tippa på, eller en kolvring.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

Sök