3749
Sök

940 turbo... dumpventil?

940 Wentworth
12 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Ja men tjenna...
Har en b200ft i min 940...

Å jag ska börja göra bilen lite roligare me dump. avgassystem. kanske nå trim om de finns...

Å jag undrar vad jag ska ha för dumpventil. öppen / återcirkulerande...
sen de där med prisklass... vad är de för skillnad att de står Greddy eller HKS på dumpen än att välja en kopia som är 2000kr billigare??

Mvh Dunken

Bee Loud Kick Ass

10 287 Inlägg
13 februari 2006
Spelar ingen roll effektmässigt / prestandamässigt. Det som funkar bäst på en standardbil som en B200FT är sannolikt orginal avlastningsventil. Alla andra varianter av dump är i detta fall att se som ren styling så då är det stylingvärdet man skall gå efter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

940 Wentworth
12 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Spelar ingen roll effektmässigt / prestandamässigt. Det som funkar bäst på en standardbil som en B200FT är sannolikt orginal avlastningsventil. Alla andra varianter av dump är i detta fall att se som ren styling så då är det stylingvärdet man skall gå efter.

/Göran

Men va bra då vet jag de...

Ifall jag ska chippa bilen ska jag leta efter chipp till b230ft eller är jag tvungen å dra mig utomlands för att få tag i ett chipp...

/Dunken

Bee Loud Kick Ass

10 287 Inlägg
13 februari 2006
Chip till 230FT passar knappast då chippen måste matchas dels mot box.nummer och mot identitetslappen på orginal chip.
Mot box.numret därför att olika boxar har olika funktionalitet rent hårdvarumässigt och mot orginalprogrammet i orginalchippet därför att inom ramen för samma box.nummer så finns olika utrustningsalternativ såsom tex klima och elfläkt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

321 Inlägg
13 februari 2006
Sharky kan typ allt om ALLA bilar, eller görs det en snabb reserch innan varje svar ?? smile, det e fan lite imponerande big_smile... vet inte hur många svar ja läst från dej, kan vara allt från va man ska ha för kamdrev på en skyline GT-R eller till just det här inlägget, ... cred wink

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!

Sök