3538
Sök

Audi a4 RS4 FRONT

Golfen
128 Inlägg
10 februari 2006
Trådstartare
#1
Hejsan hejsan nu har jag vart och handlat hem en audi rs4 front något som har någon anning om hur man monterar en sådan smile
Har hört att de ska vara lite problem med fästerna

PS: hur glad som helst nu börjar de likna något får även hem bakkjolen och sidokjolarna i nästa vecka och vingen står och väntar på att bli monterad smile

Tacksam för alla svar ...

MVH DANNY

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Golfen
128 Inlägg
10 februari 2006
Trådstartare
#2
Okej . Men nä fick inte med något tror jag inte ialla fall. Ska se på det hela den låg ju ny i kartong så något måste ligga där. Tackar

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
10 februari 2006
#3
Om det inte är en orginal front från t.ex. Reiger. Då måste man få ha en orginal front med spolier och balk (går att köpa på skroten billigt), sedan ska man såga bort allt som är under balken och delar av de som är på ovan sidan samt lite på sidorna. Efter att man har gjort de så är det bara att limma balken i den nya fronten.

!!!OBS!!!
Se till att du montera den nya balken på bilen först och prov montera fronten innan du limmar så att du hittar det rätta läget för den. Lite synd om den sitter fel i sidled eller liknande.

Jag har lite bilder på min front i fall de kan vara till någon hjälp?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Golfen
128 Inlägg
11 februari 2006
Trådstartare
#4
HA HA jag tror jag kommer att ha problem med de. Har hört en massor om att de gö svårt att montera den fronten. Trodde de skulle vara lika lätt som de var att montera en front på en honda eller en saab, Så jag ligger illa till aså ingen som känner till någon som monterar den fronten för en billig peng eller kan de som har tid att göra de ?

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

11 Inlägg
11 februari 2006
#5
den ska sättas över din orginalfront..du får kapa av orginalfronten under regskylten runtom. plocka bort spolarlocken och sen ska den nya fronten limmas över den gammla

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 februari 2006
#6
"Puttteee" De va la typ de jag skrev? "space" Jag kan fixa de. PM:a mig om vart du bor så kanske vi kan komma på en lösning. Ha de gött!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Golfen
128 Inlägg
11 februari 2006
Trådstartare
#7
Tusen tack för alla svar men den 31 mars när allt ska på ska jag kidnappa Turbo_A4 så  får han  hjälpa mig ha ha så de har jag ordnat smile

Tack för alla svar
Senast redigerat av space (11 februari 2006)

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

1 432 Inlägg
11 februari 2006
#8
alla sätt är bra utom dom dåliga smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

2 Inlägg
29 januari 2008
#9
har du fått tag på en balk någonstans?
så fall är ja ganska intresserad av var för ja är själv på jakt efter en


Sök