2551
Sök

Växellåds strul på Camaro

36 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Camaro Iroc-Z28
Motor:350 tpi V8 5,7L
Årsmodell:1988

Har fått lite problem med Camaron och undrar om någon kanske känner igen felet eller har förslag på vad det kan bero på.
Alla tips och idèer är välkommna.

Problemet är att den börjat växla väldigt konsigt,det har kommit väldigt plötsligt.
växlar vid 4000rpm och då slänger den i växelen så det känns som en spark i ryggen.
Uppstår oftast när bilen är kall

Har bytat växellåds olja då jag trodde det var den som var för gammal men problemet kvarstår.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh
Marie

17 Inlägg
1 februari 2008
Hade ett liknade problem på min 727 låda.. nu fugerar den lådan och din lite anorlunda men hur som hälst så..
...jag lämnade in min låda på renovering och det visade sig att varenda lamell var bränd i den var vid den "sparkade" i växlarna.
Efter renoveringen så har den fugerat klockrent...

altså mitt bästa tips...lämna in lådan till en som kan, jag menar en som verkligen kan!!!  smile

36 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
RoadRunner68 skrev:
Hade ett liknade problem på min 727 låda.. nu fugerar den lådan och din lite anorlunda men hur som hälst så..
...jag lämnade in min låda på renovering och det visade sig att varenda lamell var bränd i den var vid den "sparkade" i växlarna.
Efter renoveringen så har den fugerat klockrent...

altså mitt bästa tips...lämna in lådan till en som kan, jag menar en som verkligen kan!!!  smile

Tack så mycket för tipset, måste juh försöka själv men annars så blir det nog till att lämna in den.

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
Mitt tips är att lämna bort lådan. Plocka isär en automatlåda går lätt. Men att få ihop den. Det är värre. wink
Bytte du filtret i samband med oljebytet?

Bottles are for babys. Real men get blown.

644 Inlägg
2 februari 2008
Antar att du har en Th700 låda och skulle tro du behöver justera tv-kabeln,viktigt att den är rätt justerad annars kan lådan rasa...

36 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Hampusd skrev:
Mitt tips är att lämna bort lådan. Plocka isär en automatlåda går lätt. Men att få ihop den. Det är värre. wink
Bytte du filtret i samband med oljebytet?

Hehe har juh handbok så får lita på att den hjälper mig tongue
Nej men rengjorde det, ska dock bytas.

Sök