Denna pärla ska byggas om till en värstingräser. VR6 motor med Kompressor.
Som donator-bil kommer jag använda en corrado VR6 då den är lättast att arbeta med, man slipper bygga om mycket detaljer som man annars skulle behövva om man använde sig av en Golf Mk3 VR6.
Funderar fortfarande om jag ska vara lite maxad o slänga på VR6 Syncro så jag får fyrhjulsdrift.
Tips är mycket välkomna angående bygget. Ta gärna en titt på min sida så ni får se lite bilder och få lite information om hur bilen är för nuvarande. MvH Robin
njaa.. det är liksom inte bara att "slänga in" syncro i bilen... skippa det du kommer bara få problem med det. däremot är ju en VR6:a och en kompressor (typ lysholms) inte helt fel..
njaa.. det är liksom inte bara att "slänga in" syncro i bilen... skippa det du kommer bara få problem med det. däremot är ju en VR6:a och en kompressor (typ lysholms) inte helt fel..
MVH Andreas
lysholms "Skruvkompressor" universal sats.....knappt värt det den har ganska otymplig design vilket gör den svårmonterad när man inte ahr mkt plats Golf 2 + vr6 är någorlunda trångt åt det hållet kompressorn ska sitta..