Jag hade själv det monterat på min och det fungerade bra, men valde att ta bort det eftersom jag skulle trimma.
Klistrat från 700/900 Forumet:
Hur fungerar då Turbo+?
I korta drag så kan man säga att det ökar laddtrycket med hjälp av en elektronisk magnetventil som pyser WG-klockan, dock så sker inte detta
fören efter 3700rpm och förutsatt att man har WOT (WideOpenThrottle) dvs håller gaspedalen helt i botten, detta kontrolleras av spjälläges givaren
som sitter på insuget.
Laddtycket höjs ända upp till ca 0.9 bar, och extra bensin sprutas in medans Turbo+ är aktiverat, börjar motorn att knacka så slås Turbo+ genast av.
Detta låtet ju rätt bra men motorn kommer aldrig att gå lika bra som en chippad motor med höjt laddtryck till 0,9bar, men visst känner man att det sparkar till när Turbo+ aktiveras och det är perfekt till omkörningar.
Enligt Volvos specifikationer skall det ge 190hk/141kW med Turbo+ kittet.
Senast redigerat av TurboHenke (15 februari 2006)