2721
Sök

va tror ni, j-spec supra ellr e39 m5 ,snabbast rakt fram

371 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
#1
Titel,. orgi båda

Life is a bitch, then u die

Supraman
2 300 Inlägg
9 februari 2008
#2
Bara för att så säger jag supran.

Den är snabb äver i original.

Sen beror det på föraren väldigt mkt också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Thorssa
9 februari 2008
#3
Vad har en J-spec Supra, 286 hk? En M5 E39 har ju 400...Supran är ju verkligen ingen lättviktare så den får ingen större fördel där heller. Jag är övertygad om att M5:an äter upp Supran.

7 120 Inlägg
9 februari 2008
#4
Supra gör 0-100 på 5.1sek och M5 på 5.0 enligt papprerna smile Jämt wink

1 661 Inlägg
9 februari 2008
#5
prova?

3 113 Inlägg
9 februari 2008
#6
ingen aning vem som skulle vinna.. men eftersom jag är ett Supra-fan så måste jag lita på mina instinkter wink

Semper Fi

Majestas
1 319 Inlägg
9 februari 2008
#7
Svårt, trodde först att du menade nyaste m5:an ( V10 ).. Men, jag tror på M5:an efter 402 meter wink

Team VeboTrim

Thorssa
9 februari 2008
#8
Aerodynamik skrev:
Supra gör 0-100 på 5.1sek och M5 på 5.0 enligt papprerna smile Jämt wink

Men efter det borde M5 dra ifrån.

Majestas
1 319 Inlägg
9 februari 2008
#9
Thorssa skrev:
Aerodynamik skrev:
Supra gör 0-100 på 5.1sek och M5 på 5.0 enligt papprerna smile Jämt wink

Men efter det borde M5 dra ifrån.

Sant! Båda är ganska tunga! Vet inte hur det är med anti-spin på båda ? Supran är nog frisk till 100 som du säger, men efter det tror jag M5:an matar ifrån.. sen gör ju supran inte mer än 180 lol

Team VeboTrim

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 februari 2008
#10
Thorssa skrev:
Vad har en J-spec Supra, 286 hk? En M5 E39 har ju 400...Supran är ju verkligen ingen lättviktare så den får ingen större fördel där heller. Jag är övertygad om att M5:an äter upp Supran.

Genom den japanska "gentleman agreement" mellan Toyota, Nissan och dom andra så får dom bara reggas med 286 hp som mest. Har testat ett antal orginal 2JZGTE motorer i dyno, dom ligger runt 340 - 350 hp orginal.

Men Supran pga upphängningen och en getrag låda. Blandannat så har en j-spec 2JZGTE keramiska blad till turbon och 550cc spridare istället för 440cc som det är på eurospec. Tillsammans så blir det nog Supran faktiskt.

En 2JZGTE dubbelturbo Supra har en tjänstevikt på 1460 kilo.. INGEN LÄTTVIKTARE?
Senast redigerat av Siarnaq (9 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

371 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
#11
smile.. körde mot en sådan igår iaf.. tror dock jag var lite snabbare,. byte fil för jag kom ifatt honom (han gasa lite för mig) sen fick jag lägga mig bakom för fanns en annan bilist på min vägfil längre fram smile men jag är nöjd big_smile

Life is a bitch, then u die

Bildrulle
499 Inlägg
9 februari 2008
#12
Svårt att tippa såhär, så mycket som spelar in. På papper är allt möjligt. Men en singelturbo MkIV är snabb för att inte nämna väldigt snygg.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Thorssa
9 februari 2008
#13
Supra_Micke skrev:
Svårt att tippa såhär, så mycket som spelar in. På papper är allt möjligt. Men en singelturbo MkIV är snabb för att inte nämna väldigt snygg.

Men nu diskuterade vi original.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
9 februari 2008
#15
om supran e orginal o m5an orginal så äter m5an upp supran skit  0-100 regeln det är vridet vi måste se på nu en rak 6a på 286 hk  vs 400 hk v8 va tror ni????

ja sätter 100 spänn på M5an men får man i 400 hk trim i supran så är det nog bay bay med  M5an


det är vad ja tror M5an är vass den skojar man inte bort bara så där  fast den e tung
men supran e  rikgit farlig när man får i lite kusar....


ha de bäst

Mvh// Okim // Jocke

671 Inlägg
9 februari 2008
#16
Okim skrev:
om supran e orginal o m5an orginal så äter m5an upp supran skit  0-100 regeln det är vridet vi måste se på nu en rak 6a på 286 hk  vs 400 hk v8 va tror ni????

ja sätter 100 spänn på M5an men får man i 400 hk trim i supran så är det nog bay bay med  M5an


det är vad ja tror M5an är vass den skojar man inte bort bara så där  fast den e tung
men supran e  rikgit farlig när man får i lite kusar....


ha de bäst

jag håller med dej Okim

ganska olika bilar.. sportbil vs. autobahnkryssare. Får man fråga varför du jämför dessa? supran mot en e46 m3 hade känts mer motiverat...

Second is the first loser

69 Inlägg
9 februari 2008
#17
Bmw helt klart^^

U can not kill what u did not create

371 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
#18
Tydligen så åt m5an inte min supra..

Life is a bitch, then u die

Thorssa
9 februari 2008
#19
zander skrev:
Tydligen så åt m5an inte min supra..

Kan ju ha med förare att göra också.

Thorssa
9 februari 2008
#20
Test i sport auto 7/2001:

M5: 0-200 km/h: 16,9 s.

Men att hitta en 0-200 på en original Supra är tamigfan helt omöjligt! Blir galen! tongue

M5 E39 verkar göra 0-160 km/h på 11,2 sekunder. Supran med 320 hk gör det på 11,8 sekunder enligt de siffror jag hittar. En J-spec bör ju då logiskt sett vara ännu långsammare.


Sök