3452
Sök

Panik med bagageluckan!!

10 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har AKUTA probs med bagageluckan på min audi 100 -89. Låset har inte funkat på år o dar men nu helt plötsligt så verkar det ha låst sig via C-låset och går inte upp. Det klickar och surrar där bak när jag låser upp bilen på förarsidan men skiten är lik förbannat låst. Varken dörrnyckeln eller tändningsnyckeln passar i bagagelåset. Vet inte om det är vakum eller el som styr C-låset. Jag tar mig heller inte bak dit nån annan väg för det sitter en fet baslåda i vägen. Nån som har nåt snabbt tips?

10 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Jag skulle vara tacksam för ett snabbt svar för vi ska åka till Ö-vik med en massa packning inom ett par timmar smile

694 Inlägg
10 juli 2007
hehe jadu:P sånt där är kiligt.. offra låset ärinte så dyrt med nytt?

21 Inlägg
11 juli 2007
Fäll ner baksätet å ta med dig ett par nycklar, ficklampa å en stjärnmejsel.
Skruva enkelt bort antingen nedre eller övre fästet till låsanordningen å surra enkelt ihop alting så att bagageluckan hålls nere av gummistroppar eller liknande. inget stöldsäkert men funktionabelt.

Alfa Romeo the italian Volvo

17 Inlägg
11 februari 2008
Det är luft system i bilen, cog dessvärre så kommer du inte in genom baksätet då det sitter en metellvägg bako baksäterna, hade samma problem på min förra audi 100 89 sedan, men jag försökte om å om igen tllsut gick det vägen annars så får du nog offra låset, kostar inte så mkt å verkligen inte komplicerat att säta dit ett nytt:smile!

mvh Polly

Sök