3664
Sök

slutstegsproblem

796 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
#1
tja har en volvo 740 och bestämde mig för att dra om lite kablar i bilen låg nivå och ström för dom möttes på mitten vid baksätet sen när jag hade gjort det så koppla jag in steget så det gick på 6x9 orna i framdörrarna sen skulle jag starta upp stereon då hörs ett brummande ljud från 6x9orna hmm vafan tänkte jag får han för lite jord kanske så jag bytte ställe till jordkabeln men samma fel igen.

fattar inte vad felet kan vara. läste nånstans om att det var nån som hade bytt lågnivå kablarna så försvann det. men fattar inte hur i helv-e dom kan ha skadats. Nån som haft samma fel eller vet vad det beror på väldigt tacksam för svar.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

SSS -12
3 217 Inlägg
8 februari 2006
#2
De kan ha tagit skada av att ha legat så nära strömmen innan! Dumt att fråga sig hur, för det är inte många kunniga till att klara av att förklara! Men hur mycket kostar det med en lågnivå? Så farligt kan det inte vara ju...

Annars kan det ligga i att du kopplat - på + och tvärt om... Hör med Sharky, han brukar komma med väldigt vitsiga svar som iallafall låter rätt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

796 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
#3
nej det kostar väl en hundring men jag fattar inte hur det kan låta det sprakar och typ skriker får väl koppla tillbaka på sterons effekt för då var det ju normalt

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

108 Inlägg
8 februari 2006
#4
tror du kan ha satt lågnivå kabeln för nära nån anann ström kabel , alla kablar  ger ifrån sig stråling mer eller mindre å detta kan  ger ett brummande ljud, testa med att hålla uppe lågnivon från andra kablar  ???  är den kabeln somm du använder  rätt skärmad ?   kan oxo vara glapp i kontakterna . öppna upp å titta  , det är bara å testa sig fram ,  skriv igen om du inte får igång det!

Mvh


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 februari 2006
#5
Hej, i vilken ordning kopplade du ur och i kablarna när du drog om dem?? Gör du i fel ordning såkan du skicka all jordström henom lågnivån in i huvudenheten och då brukar det kunna låta så, man har brännt signaljorden med andra ord vilket blir dyrt.

MVH Bumpe


34 Inlägg
9 februari 2006
#6
Har du en remotkabel i lågnivåkablarna så använd inte det utan dra en separat kabel brevid den vanliga strömkabeln.


10 287 Inlägg
9 februari 2006
#7
Jag skulle börja med att kolla att ingen av högtalarkablarna är skadade eller tar emot jord.
Innan (!) man slår på steget igen så att man inte bränner skiten.

Efter det skulle jag kontrollera jorden till steget extra noga.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

796 Inlägg
9 februari 2006
Trådstartare
#8
steget kan väl inte starta om  den inte får nån jord så då kan det väl inte gå sönder

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

412 Inlägg
10 februari 2006
#9
ronne, drog du lågnivåkablarna nära någon strömkabel?

10 287 Inlägg
10 februari 2006
#10
Näää, inte steget. Men du kan knäcka din HU så att det börjar....brumma....

/Göran


ronne skrev:
steget kan väl inte starta om  den inte får nån jord så då kan det väl inte gå sönder

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

796 Inlägg
10 februari 2006
Trådstartare
#11
vadå hu

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Evolution
1 627 Inlägg
10 februari 2006
#12
hu= huvudenhet

Fäll ner pungen och landa

796 Inlägg
10 februari 2006
Trådstartare
#13
aj fan hmm det låter inte roligt

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

782 Inlägg
10 februari 2006
#14
lär bara hända om du drar bort jordkabeln från steget när det är igång.


796 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
#15
hmmm jag tror det är generator störningar nu faktiskt skulle nog behöva ett filter...

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Direktör
305 Inlägg
18 februari 2006
#16
Har du dragit lågnivå kabel och ström kabel tillsammans ? i sådana fall får man generator brus.. Grund regeln är att dra kablarna på var sin sida av bilen, och är man riktigt seriös skärmar man av kablarna när man drar dom så sliper man dom bekymrena.......

Speed limit are only for pussy

174 Inlägg
18 februari 2006
#17
e steget gammalt så kan de vara så att de inte blir världens bästa soun doxå!!



Sök