2443
Sök

Slutssteg Kicker eller Gas ?

Adder
972 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Har ett Gas 4 kanalsteg och ett kicker 2 kanals steg. Gaset lämnar 200WRMS och Kicker 100WRMS vilket är smartast att driva en bas med ? Tänker inte köpa nått innan sommar så vilket är bäst av 2 onda ting ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Skogsfan
649 Inlägg
10 februari 2008
testa dem båda borde väll vara den enklaste varianten för att se vilet steg som låter bäst skulle jag tro.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Adder
972 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Har gjort de men hör ingen direkt skillnad.. Sen vet jag inte 100a hur jag ska ställa in dem...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Skogsfan
649 Inlägg
10 februari 2008
Okej då förstår jag:) jag är inget proffs på ämnet heller så ta inte det jag säger som något spiksäkert. men vad jag har förstått är kicker rätt underspecade ofta. Alltså att de kan lämna en del mer än vad som står på paketet. GAS tvärt emot, ger lite mindre än vad som står.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

6 851 Inlägg
11 februari 2008
Driv en baslåda med ditt Kicker steg, 2kanaliga. Se bara till att du skaffar dej en bas som är på 4ohm.

Adder
972 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Får nog bli de och till sommarn ett Sinus Live eller dyl. Men en tanke, går de att brygga ihop GAS steget så man använder alla kanaler ? Alltså brygga bryggningen. Isf hur gör man det ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

18 Inlägg
13 februari 2008
Adder skrev:
Får nog bli de och till sommarn ett Sinus Live eller dyl. Men en tanke, går de att brygga ihop GAS steget så man använder alla kanaler ? Alltså brygga bryggningen. Isf hur gör man det ?

det står i manualen, det är inte alls säkert att du kan brygga mer än 2 kanaler.

329 Inlägg
14 februari 2008
Adder skrev:
Har ett Gas 4 kanalsteg och ett kicker 2 kanals steg. Gaset lämnar 200WRMS och Kicker 100WRMS vilket är smartast att driva en bas med ? Tänker inte köpa nått innan sommar så vilket är bäst av 2 onda ting ?

kör kicker steget på basen och sen tar du gas steget och kör det på fram och bak system...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

21 761 Inlägg
14 februari 2008
Adder skrev:
går de att brygga ihop GAS steget så man använder alla kanaler ? Alltså brygga bryggningen.

Nej, det går inte.

Sök