12 februari 2008
Trådstartare
Hade hoppats att min stund ej skulle kommit men here we go.
Jag har en 88:ans Volvo 740 TIC med B230-ET som har fungerat bra och startat i alla väder ända tills för 2 dagar sen. Till en början gissade jag på att felet var dålig laddning på batteriet så jag testade sätta i startkablar och den tickade då bara. Efter en stunds mumlande och muttrande ringde jag en bekant som sa åt mig att testa att knacka på generatorn och vips så starta den, men problemet är nu att efter att jag starta den så stängde jag av och på den 2 ggr, på första starta den men på andra så starta den inte alls.
Så nu kommer vi till det konstigaste skedet: Jag testade att knacka en gång till men då gick larmet igång istället och tjöt en bra stund men efter ett tag fick jag loss larmet och sen fann jag kablarna för att ställa om det och sen satt jag tillbaks larmdosan och satt bilbatteriet på laddning. Kvällen efter (igår) var batteriet fullt laddat och jag testa att starta den men den "tickade" bara igen och starta inte och larmet lyser inte.
Snälla jag skulle bli överlycklig över svar om detta för jag vet inte ens riktigt vart jag ska börja kolla.
Tack på förhand!
Daniel
AWD och en turbo på det skall det vara!