Tro de skrivit på 2-3 ställen nu att bilen är reggad med t5 motorn som sitter i.
Antar dock att bilen reggades med motorn i orginal utförande, inte trimmad till 400 hästar... Det är väl där problemet sitter, å få den 100% laglig med 400 hästar kostar kanske mer än bilen är värd...
För att regga med motorn i det skick den är nu med 400 hästar så måste bromsar uppgraderas, ev. mer än så... Kan även behövas avgascertifiering om du har otur å den kostar inte direkt 20 kronor...
Det hela måste sedan godkänns av sfro som skriver ett intyg om att att bromsar å chassi klarar motorns effekt. Sedan får man åka och göra en ny reg.besiktning å visa upp de fina papperet man fått köpa av sfro för typ 2-4000
Sen får man hoppas att dom också gillar bilen å säjjer OK, typ...
Förstår ni nu problemet, ni som tycker han ska regga om den?
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**