3462
Sök

Att Byta Olja. The easy way, or the hard way?

801 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Män och kvinnor byter olja

Oljebyteinstruktioner för kvinnor:

1) Kör till närmaste bilverkstad när det är 1500 mil sedan det senaste oljebytet.
2) Drick en kopp kaffe
3) 15 minuter senare, skriv en check och lämna stället med ett korrekt omhändertaget fordon.

Spenderade pengar:
180:- för oljebyte
9:- för kaffe

Oljebyteinstruktioner för män:

1) Åk till Biltema och skriv en check på 450:- för olja, filter, kattsand, trassel och en Wunderbaum.
2) Upptäck att spilloljetanken är full. Istället för att ta den till återvinningsstationen, gräv en grop i trädgården och häll oljan där.
3) Öppna en öl och drick upp den.
4) Hissa upp bilen med domkraften. Ägna 30 minuter åt att leta efter stöden till domkraften.
5) Hitta stöden under ungarnas lådbil.
6) I frustrationen, öppna en öl till och drick upp den.
7) Placera oljetråget under motorn.
8) Leta efter en 24-millimeters fast nickel.
9) Ge upp och använd en skiftnyckel istället.
10) Skruva bort oljepluggen.
11) Tappa oljepluggen i tråget med het olja. Spill het olja på dig själv.
12) Städa upp röran.
13) Ta en öl till undertiden som du tittar på oljan som rinner ut.
14) Leta efter en oljefilternyckel.
15) Ge upp; peta hål på oljefiltret med en skruvmejsel och skruva av det.
16) Öl.
17) Polaren tittar in; avsluta lådan med öl med honom. Avsluta oljebytet imorgon.
18) Nästa dag, ta bort tråget som var under bilen, nu full med gammal olja.
19) Kasta kattsand på oljan som du spillde i punkt 18.
20) Öl. Nej, du drack upp allt igår.
21) Gå till 7-eleven. Köp Öl.
22) Sätt dit det nya oljefiltret och var noga med att lägga på en tunn hinna olja på packningen.
23) Häll i den första litern olja.
24) Kom ihåg oljepluggen du tog bort i punkt 11.
25) Skynda dig att hitta oljepluggen i tråget.
26) Upptäck att den använda oljan är begravd i ett hål i trädgården, tillsammans med oljepluggen.
27) Drick Öl.
28) Gräv upp hålet och leta efter oljepluggen.
29) Upptäck att den första litern ny olja nu befinner sig på golvet.
30) Drick Öl.
31) Slint med skiftnyckeln när du drar åt oljepluggen och slå i knogarna i bilen.
32) Slå huvudet i golvet som en reaktion på punkt 31.
33) Bli förbannad.
34) Kasta iväg skiftnyckeln.
35) Öl.
36) Torka av händer och panna och lägg nödvändigt bandage för att stoppa blodflödet.
37) Öl.
38) Öl.
39) Häll i fyra liter olja.
40) Öl.
41) Ta ner bilen från domkraften.
42) Krossa av misstag ett av stöden till domkraften.
43) Flytta bilen bakåt för att hälla på mer kattsand på den utspillda oljan från punkt 29.
44) Öl.
45) Testkör bilen.
46) Bli stoppad och arresterad för rattfylleri.
47) Bilen blir beslagtagen.
48) Betala borgen: Lös ut bilen.

Spenderade pengar:

450:- bildelar
225:- öl
675:- ersättningsstöd till domkraften: De måste ju faktiskt ha samma färg!
9000:- borgen
1800:- böter och bärgningsavgift

Totalt = 12 150:-

big_smile big_smile big_smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 februari 2008
Hahahahahaa! Den var bra ! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
Gammal denna tongue

Men rätt bra om man inte sett den innan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

173 Inlägg
23 februari 2008
tyckte inte den va så kul hmm bara massa öl ju...

373 Inlägg
23 februari 2008
Där ser man hur smidigt vi kvinnor har det big_smile

294 Inlägg
23 februari 2008
Fet tongue haha

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

801 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
volvo hanna.. tongue jag kan lägga upp en annan liknande om du vill, där rollerna är vända? tongue

373 Inlägg
23 februari 2008
Roundcube skrev:
volvo hanna.. tongue jag kan lägga upp en annan liknande om du vill, där rollerna är vända? tongue

Kan du la göra men den e nog inte så trovärdig wink
Senast redigerat av VolvoHanna (23 februari 2008)

804 Inlägg
23 februari 2008
Var den billigaste bilverkstaden någonsin. De brukar väl snarare ligga på 12-1400/h? 300kr för kvarten, sen köper man ju inte skitolja, räkna 500kr där med, sen oljefilter på det. Hade jag fått sån rabatt om jag varit tjej hade jag opererat in silikon direkt! big_smile

RS
886 Inlägg
23 februari 2008
VolvoHanna skrev:
Roundcube skrev:

Kan du la göra men den e nog inte så trovärdig wink

Jo faktiskt...finns en med bankomater... big_smile

Focus RS

3 235 Inlägg
23 februari 2008
Hehe, den var gammal, men bra:)

Kvinnor betalar nog ofta överpris på reparatione, eftersom de som regel inte kan nånting om bilar.
Står det på räkningen: byte av vätska i körriktningsvisarna (blinkers): 480 kr, så betalar de det:(

När man gör jobbet själv vet man att det blir bra. Av de få gånger jag servat bilen på verkstad slarvade de extremt just med oljebyte: ooriginal filter, för mycket olja, för lite olja...spillde massa olja på insug och grenrör, oljefläckar på huv och dörrar..sad((

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 februari 2008
engolf skrev:

Kvinnor betalar nog ofta överpris på reparatione, eftersom de som regel inte kan nånting om bilar.
Står det på räkningen: byte av vätska i körriktningsvisarna (blinkers): 480 kr, så betalar de det:(

När man gör jobbet själv vet man att det blir bra. Av de få gånger jag servat bilen på verkstad slarvade de extremt just med oljebyte: ooriginal filter, för mycket olja, för lite olja...spillde massa olja på insug och grenrör, oljefläckar på huv och dörrar..sad((

Har aldrig lämnat in nån av mina bilar men hört många liknande historier.

Varför betala för nåt man kan göra själv?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 februari 2008
engolf skrev:

Själv har jag lärt mig att det renaste stället ska vara där man jobbat, tyvär verkar det inte vara så på bilsidan...

Fin liten "historia" där men priserna va lite väl orealistiska och blev kanske överdrivet mycket bira? tongue
//Johannes

Rock'n Roll

Sök